...var det från Stockholm 18 september i år:
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1100223.jpg)
...och den ordinarie vagnen var:
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1100222.jpg)
SWEX 6225
Första gången jag har sett en"privat"norsk förstärkningsvagn till SWEX./Ulf
det är ganska ofta som Schau´s kör förstärkning åt Swebusexpress, iaf på linje 820
Om inte annat så brukar Norska bussar bara få köra till Karlstad där Väsebuss brukar ta över så den Norska bussen kan vända åter efter rast. Denna gången måste det varit extra många som skulle åka hela vägen till Stockholm. Så de måste haft en 45 minuters rast efter vägen. Återresan kan först bli dagen efter ankomst.
/ Christer K
Når Schau's gjør turen helt til Stockholm så er det ofte med 2 førere. Da kan de faktisk kjøre t/r på samme dagen. Føreren på bildet er forøvrig svensk
Citat från: Knut skrivet 04 oktober 2009, 02:52:27 AM
Når Schau's gjør turen helt til Stockholm så er det ofte med 2 førere. Da kan de faktisk kjøre t/r på samme dagen. Føreren på bildet er forøvrig svensk
En riktig värmlänning bakom den norska ratten, ser jag. :)
Bosse var ferdig med en tur som avsluttes i Stockholm. Har forsterket deretter 888 til Karlstad og overnattet der. Fortserket så til Oslo neste dag. Er mld jeg har mottatt.
Citat från: Knut skrivet 04 oktober 2009, 13:21:29 PM
Bosse var ferdig med en tur som avsluttes i Stockholm. Har forsterket deretter 888 til Karlstad og overnattet der. Fortserket så til Oslo neste dag. Er mld jeg har mottatt.
Hei och tack för intressanta fakta.
Låånga tjänster blir det.../Ulf
Ännu en Schau's som fick rycka in som förstärkning i dag =)
(http://img209.imageshack.us/img209/5137/schausdl443001.jpg)
Samme opplegget for denne føreren (Werner) som for den Bosse. Blir billigere for begge parter siden bussen allikevel skal tom til Oslo