En del av vagnparken.
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70554_mfl_Saffle_depa_090923.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70105_Saffle_resecentrum_090923.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70706_Saffle_resecentrum_090923.jpg)
Två Volvo 9900 i linjetrafik, det var inte illa! Både 70115 och 70706 tillhörde förut beställningstrafiken. Det gjorde även 9700-orna 70105 och 70109.
//Jonas G
Verkligen trevligt med 9900 i linjetrafik.
//Niclas
Nåt sånt här skulle aldrig hända här i gästrikland! Swebus rustar opp 10 år gamla vegor i stället, me AC och nylack.
Citat från: Larsa skrivet 24 september 2009, 09:52:04 AM
Nåt sånt här skulle aldrig hända här i gästrikland! Swebus rustar opp 10 år gamla vegor i stället, me AC och nylack.
Ja men ger ju huvudmannen vad man vill ha.
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 september 2009, 00:19:31 AM
Två Volvo 9900 i linjetrafik, det var inte illa!
Tänkte samma sak. Här lyxar man minsann till det. Värmlandstrafik verkar inte ha några höjdkrav för antalet trappsteg in i bussen eller har man fått "dispens" för dessa?
Citat från: Johan B skrivet 24 september 2009, 12:49:35 PM
Tänkte samma sak. Här lyxar man minsann till det. Värmlandstrafik verkar inte ha några höjdkrav för antalet trappsteg in i bussen eller har man fått "dispens" för dessa?
Innanför framdörren på en 9900 borde det väl vara ungefär samma höjd och antal trappsteg som en godkänd 9700, då 9900:an är låg fram och har en uppförsbacke i form av teatergolvet bakåt. Hur är det med rullstolslyft i dessa? Bakdörren lär ha en hel del trappsteg gissar jag.
Citat från: Verspieder skrivet 24 september 2009, 13:03:23 PM
Innanför framdörren på en 9900 borde det väl vara ungefär samma höjd och antal trappsteg som en godkänd 9700, då 9900:an är låg fram och har en uppförsbacke i form av teatergolvet bakåt. Hur är det med rullstolslyft i dessa? Bakdörren lär ha en hel del trappsteg gissar jag.
Ja det är förstås så att teatergolvet kan slutta så mycket att det inte blir något steg bakom föraren. Tänkte inte så långt :-[. Fast då kan en gnällig huvudman säkert klaga på att golvet inte är plant istället >:(. Och vid bakdörren blir det ju som sagt ofrånkomligen många trappsteg.
Så säffle har fått alla ulricehamns höggolvare. 70104,70105,70387,70706 var ju placerade i u-hamn fram tills i somras. 70104 & 70706 va orustlackade och 70105 & 70387 var vt-blå. 70706 gick som skolbuss i u-hamn. :)
Citat från: Bussmicke skrivet 23 september 2009, 23:39:14 PM
En del av vagnparken.
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70554_mfl_Saffle_depa_090923.jpg)
NEJ! Inte vår turnébuss :'( den passade mycket bättre i orusttrafikens egen lack :(
(http://i452.photobucket.com/albums/qq247/jacob_a94/Bild404-1.jpg)
//Jajje
Citat från: cobra_81 skrivet 27 september 2009, 12:40:29 PM
Så säffle har fått alla ulricehamns höggolvare. 70104,70105,70387,70706 var ju placerade i u-hamn fram tills i somras. 70104 & 70706 va orustlackade och 70105 & 70387 var vt-blå. 70706 gick som skolbuss i u-hamn. :)
Ja det var väl därför man fick ett antal Scania/Vest till Ulricehamn i somras.
Var rullade dessa Vest tidigare?? På en av dem syns rester av "EXPRESS" på bakstammen
Citat från: yngrot skrivet 27 september 2009, 20:57:43 PM
Var rullade dessa Vest tidigare?? På en av dem syns rester av "EXPRESS" på bakstammen
Från allra första början tillhörde de EGE-Trafiken i Katrineholm och kom till Orusttrafiken då de köpte detta bolag. De senaste åren har de varit placerade i Kungälv (varmed väl avses Kareby) och mycket riktigt gått i expressbusstrafik från Göteborg. Bland annat till Marstrand.
Bussarna är 70692-70696.
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 september 2009, 00:19:31 AM
Två Volvo 9900 i linjetrafik, det var inte illa! Både 70115 och 70706 tillhörde förut beställningstrafiken. Det gjorde även 9700-orna 70105 och 70109.
//Jonas G
Vad ersätter i beställningstrafiken nu då f.ö????