...i Värtahamnen i Stockholm har SL-lackade SWE 4542(GMU 540)och 4543(GMU 550)
stått nu ett par dagar.
Rekonditionering i Estland tro,för dom borde väl (ännu)kunna omplaceras
i Sverige?/Ulf
Det är förmodligen export på gång. 4545 har stått eller står hos Busmarket och dessa två är reggade där.
Dessa såg jag tillsammans med en Raskenlackad Fifty på Essingeleden för inte så länge sedan, misstänkte att det var Frihamnen som var destinationen.
Jag gissar snarare på export än rekonditionering med tanke på ålder och användbarhet, det är inte så lätt att hitta avsättning för runt 10(?) år gamla bussar med höggolv i dagens upphandlingar...
//Fredrik
Som passagerare tyckte jag inte bussarna kändes gamla när de gick i mitt trafikområde för ett drygt halvår sen. Kanske är höggolvet som är den primära haken?
För övrigt är det dessa bussar det snackas om:
(http://tommy.enefalk.se/bussar/reportage/2008/19aug/bild2.jpg)
(http://tommy.enefalk.se/bussar/reportage/2008/25apr/bild5.jpg)
(http://tommy.enefalk.se/bussar/reportage/2008/18sep/bild24.jpg)
Her er #4543 og #4542 sammen med #4162 sett fra Silja Symphony fredag morgen.
(http://lh5.ggpht.com/_H1SfCXXl8XA/SrDXfKYIXWI/AAAAAAAAOrI/E3k3v3onbtI/s800/ob2009-09-11-138445bem.jpg)
GMU 550, GMU 540 og ELD 912 i Värtahamnen, Stockholm, 11.09.2009.