Ett antal SJ-bussar:
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_a.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_b.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_c.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_d.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_e.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_f.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_g.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_h.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/392_i.JPG)
Hej
Trevliga bilder på SJ bussar.
Jag har dock två funderingar:
1. SJ buss 2233 är det orginalskyltskåp?
2. Vad är det för buss som står framför SJ 2233?
mvh Stefan P
Citat från: Stefan P skrivet 31 juli 2009, 16:19:18 PM
Hej
Trevliga bilder på SJ bussar.
Jag har dock två funderingar:
1. SJ buss 2233 är det orginalskyltskåp?
2. Vad är det för buss som står framför SJ 2233?
mvh Stefan P
1) Ja, det är orginal skyltskåp.
Nr-regionen hade så på 2206, 2207, 2233, 2234 o 2235.
Det varierade lite mellan regionerna på den tiden, man hade mer utrymme
för regionala önskemål om sådant och även växellådor.
Mvh
Christian
Har du bilder på SJ Alpusar också ?
Citat från: Stefan P skrivet 31 juli 2009, 16:19:18 PM
2. Vad är det för buss som står framför SJ 2233?
mvh Stefan P
Det måste vara denna
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/31.JPG)
Var det inte Bergmans som Wasatrafik köpte ?
Alltså Alpusar i SJ lack tänkte jag ?
Fina bilder SJ Buss det var tider det.
Det är tur att det finns folk som har förevigat det på bild.
Tack för att ni visar alla fina bilder från förr. :)
2293 var inte denna rätt vanlig syn i Borås?? eller spelar mitt minne ett spratt vilket inte är första gången .. ;D
Citat från: yngrot skrivet 03 augusti 2009, 18:41:49 PM
2293 var inte denna rätt vanlig syn i Borås?? eller spelar mitt minne ett spratt vilket inte är första gången .. ;D
2291 Stockholm;2292 Gävle;2293 Jönköping;2294 Kalmar;2295 Borås; Alla 5 är 13 m längd och använda till det som brukar kallas för expressbussar.
2293 gick ibland avlösning för 1675 på 830 linjen och senare även för 2430&31
.
Samtidigt undrar jag om sign Yngrot minns samarbetet "KOMRES" där Borås Lokaltrafik körde med B10M-Wiima till Gävle. Den från 1984/85-Eller rättare sagt körde man väl till Örebro och sedan tillbaks. På fredagen äter med en Gävlebuss- Linjen gick ända till Göteborg och hpl Z.
Vad härligt med denna tillbaka blick i tiden med dessa bilder.
//Niclas
Jo då Komres minns jag men inte hela upplägget på det..
Citat från: S Svensson skrivet 07 augusti 2009, 21:19:21 PM
2291 Stockholm;2292 Gävle;2293 Jönköping;2294 Kalmar;2295 Borås; Alla 5 är 13 m längd och använda till det som brukar kallas för expressbussar.
2293 gick ibland avlösning för 1675 på 830 linjen och senare även för 2430&31
.
Samtidigt undrar jag om sign Yngrot minns samarbetet "KOMRES" där Borås Lokaltrafik körde med B10M-Wiima till Gävle. Den från 1984/85-Eller rättare sagt körde man väl till Örebro och sedan tillbaks. På fredagen äter med en Gävlebuss- Linjen gick ända till Göteborg och hpl Z.
Tack för trevliga blider! Jag har en notering om att 2291 var stationerad i Karlskrona för SJ Expresslinje 859 mellan Karlskrona och Göteborg. Men uppgiften är obekräftad.
Citat från: 1896 skrivet 01 augusti 2009, 13:18:06 PM
Var det inte Bergmans som Wasatrafik köpte ?
Minst tre Bergmansbussar köptes av Sundsvalls Trafik den 30/12 1986.
CWS712, LME303 och LMJ343. Jag antar att alla dessa tillhörde Bergmans Sundsvallsdepå.
Citat från: 1896 skrivet 01 augusti 2009, 13:18:06 PM
Var det inte Bergmans som Wasatrafik köpte ?
Citat från: Esbjörn skrivet 15 augusti 2009, 14:49:03 PM
Minst tre Bergmansbussar köptes av Sundsvalls Trafik den 30/12 1986.
CWS712, LME303 och LMJ343. Jag antar att alla dessa tillhörde Bergmans Sundsvallsdepå.
Bergmans såldes till X-trafik 1986. 1990 såldes företaget vidare till Hälsinge-Wasatrafik. Innan dess hade linjetrafikdelen i Sundsvall(fd Bergs) sålts vidare till Sundsvalls Trafik och beställningstrafiken i Sundsvall till Linjebuss(1/1 1988).