Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Zella skrivet 26 juli 2009, 08:20:53 AM

Titel: GS 739
Skrivet av: Zella skrivet 26 juli 2009, 08:20:53 AM
(http://i511.photobucket.com/albums/s359/Kronobergarn/Kollektivtrafik/63Skr-1.jpg)

Lite andra bilder och dagsbeskrivningar hittar ni på bloggen http://busslinjeblogg.blogspot.com/ (http://busslinjeblogg.blogspot.com/)

Vill ni vara säkra på att inte missa något så besök gärna bloggen lite då och då...  :)
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: olasand skrivet 26 juli 2009, 19:48:08 PM
Snyggt tillfixad bild!

Skall köra 63:an nästan 7 varv (uppdelat i två pass) på onsdag och då hoppas jag verkligen att min favoritbuss, 5:an, är tillbaka från Majorna! Annars blir det en tråkig dag  :'(
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: Erling.L skrivet 26 juli 2009, 22:04:05 PM
Citat från: olasand skrivet 26 juli 2009, 19:48:08 PM
Snyggt tillfixad bild!

Skall köra 63:an nästan 7 varv (uppdelat i två pass) på onsdag och då hoppas jag verkligen att min favoritbuss, 5:an, är tillbaka från Majorna! Annars blir det en tråkig dag  :'(

Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: Nupski skrivet 27 juli 2009, 02:40:57 AM
Citat från: BEL skrivet 26 juli 2009, 22:04:05 PM
Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars

Nej, ge honom 212, 15m Carrus boogie behövs på den linjen ;D  ;D  ;D  ;D
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: olasand skrivet 27 juli 2009, 19:42:31 PM
Citat från: BEL skrivet 26 juli 2009, 22:04:05 PM
Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars

Citat från: Tomas skrivet 27 juli 2009, 02:40:57 AM
Nej, ge honom 212, 15m Carrus boogie behövs på den linjen ;D  ;D  ;D  ;D

212 vore väl att ta i ändå, även om jag gärna kör den på 59/80. Det var ett tag sedan nu...

En fin 700 blir bra, jag får väl skruva loss plexiglaset från förardörren så att det blir samma familjära stäning som med 5:an...
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: Zella skrivet 27 juli 2009, 21:53:58 PM
Citat från: olasand skrivet 27 juli 2009, 19:42:31 PM
jag får väl skruva loss plexiglaset från förardörren så att det blir samma familjära stäning som med 5:an...

Så du är inte heller så förtjust i plexiglaset...  ::)
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: olasand skrivet 28 juli 2009, 16:08:37 PM
Nix! Plexiglas kan vara bra ibland, men oftast inte vad jag har märkt!
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: Calle skrivet 29 juli 2009, 03:00:16 AM
Citat från: BEL skrivet 26 juli 2009, 22:04:05 PM
Vågar inte lova den e tillbaka tyvärr men skall iaf försöka se till du får en bra 700 annars

Att hitta en bra 700 e inte lätt. Dom som går bra är lätträknade... tyvärr... tror aldrig att GS kommer att göra några nyinköp av CNG-bussar i frantiden.
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: Erling.L skrivet 29 juli 2009, 06:08:37 AM
Citat från: Calle skrivet 29 juli 2009, 03:00:16 AM
Att hitta en bra 700 e inte lätt. Dom som går bra är lätträknade... tyvärr... tror aldrig att GS kommer att göra några nyinköp av CNG-bussar i frantiden.

beror ju vilken måttstock man använder men 700 hat bötjat gå bättre o bättre elleat iaf färre klagomål på att dom hackar sig fram
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: Nupski skrivet 29 juli 2009, 14:04:01 PM
Det är ingen ide att klaga på att de rycker, svårt att maxlasta dem under provkörning och det är stor skillnad på hur de beter sig tomma mot lastade. Hade 723 i veckan och den fick riktigt tuppjuck uppför mot Hogenskilldsgatan från nya Lundenskolan den slutade inte jucka trots att jag släppte gasen, undrar om de inte gömt Gert Fylking i motorrummet  ::). Så att få dessa motrer att gå så mjukt och fint som dieslar som MAN lovat verkar inte vara enkelt, utvecklingstiden för dieslar är ju 100år och gasmotorer för tunga fordon 25år kanske.
Titel: SV: GS 739
Skrivet av: Calle skrivet 30 juli 2009, 16:54:15 PM
Citat från: Tomas skrivet 29 juli 2009, 14:04:01 PM
Det är ingen ide att klaga på att de rycker, svårt att maxlasta dem under provkörning och det är stor skillnad på hur de beter sig tomma mot lastade. Hade 723 i veckan och den fick riktigt tuppjuck uppför mot Hogenskilldsgatan från nya Lundenskolan den slutade inte jucka trots att jag släppte gasen, undrar om de inte gömt Gert Fylking i motorrummet  ::). Så att få dessa motrer att gå så mjukt och fint som dieslar som MAN lovat verkar inte vara enkelt, utvecklingstiden för dieslar är ju 100år och gasmotorer för tunga fordon 25år kanske.

Dom går bra efter service, sen drabbas de tyvärr av samma "Volvofenomen" som är känt sen innan; d.v.s. orkeslös ryckig/hoppig gång och "pluddrande" motor...