För linje 604, 605, 606 mfl..
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70711_BRT683_Goteborg_090723.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70711_BRT683_Goteborg_090723b.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70712_BRT696_Goteborg_090723.jpg)
För Orange Express
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70730_BTB139_Goteborg_090723b.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70730_mfl_Goteborg_090723.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70731_BTB143_Goteborg_090723.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70732_BTB164_Goteborg_090723.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Orusttrafiken_70733_BTB172_Goteborg_090723.jpg)
Aj, de där polacker ser inte så bra ut om man tittar från sidan :(
Det här var ju riktigt intressant!
Eurolidersarna ser ju, om man ska uttrycka sig snällt, inte ut som alla andra bussar i Sverige :) Alltid trevligt med nya busstyper, hoppas dessa är något att ha. Ser ut som föraren sitter väldigt högt, kanske lite för högt?
Säfflebussarna var ju kanske ännu intressantare! Normalgolvade 8500 boggi med mittmotor och skyltskåp! Dessa borde väl bli unika? Eller har vi sett detta i modern tid någon annan stans?
Ja lite speciella ser de ju ut tog B_M interiör bilder på dessa ovanliga bussar??
Säffle normalgolv som rullar för Västtrafik jag trodde det var i princip 100% låggolv på alla bussar i Västtrafikområdet. Orust valde en enklare spegelarm på höger sida men inte delad ruta vilket väl hade varit smart med tanke på vad rutor kostar att byta
Volvobussarna såg ju trevliga ut. Nästan som "riktiga" bussar från förr. Dock undrar jag varför Volvo alltid envisas med att montera en kylare på mittmotorvarianterna som kräver kylargaller som inte ligger i linje med karossen? Har man ingen kommunikation med karossörerna så man vet var karossens nederkant slutar? Tyvärr ger denna konstruktion intrycket av hembygge och nödlösning, oavsett vilken kaross som sitter på bussen.
Se där ja, Autosan i stan, lite variation på Volvo / MAN- enformigheten i Göteborg.
Kul att du fick komma in på området, ska själv fråga om det vid lämpligt tillfälle.
//Jonas G
Tack, jag såg skylten Orusttrafiken kontor 50 meter vid en garageport och gick dit.
Väl innedär konstaterade jag att jag var inne i fel byggnad men där stod fan så många Färdtjänstbussar från Orusttrafiken så kameran gick varm.
Skulle va kul att ha Orusttrafikens nummer på alla dessa småbussar.
sedan var det en som förklarade var jag skulle gå och det var ut mot vattnet bakom huset
Volvobussarna ser riktigt trevliga ut, där blir man avundsjuk på dem som ska få köra dessa
Autosanbussarna ställer jag bara ett litet frågetecken kring vänster backspegel... den sitter lite för högt skulle jag gissa för att de lätt ska gå att rengöra den, både från de lilla fönstret och utifrån, blir jobbit att behöva leta reda på en betonggris att klättra på vid varje ändhållplats för att torka bort skiten i vinter
Var visst inte så tokig utdelning där ute. 8500:orna ser fina ut. Iaf lite variation mot alla 8500LE.
Citat från: homer skrivet 25 juli 2009, 00:04:20 AM
Volvobussarna ser riktigt trevliga ut, där blir man avundsjuk på dem som ska få köra dessa
Autosanbussarna ställer jag bara ett litet frågetecken kring vänster backspegel... den sitter lite för högt skulle jag gissa för att de lätt ska gå att rengöra den, både från de lilla fönstret och utifrån, blir jobbit att behöva leta reda på en betonggris att klättra på vid varje ändhållplats för att torka bort skiten i vinter
Å andra sidan - ju högre spegeln sitter desto mindre skit hamnar på den!
Var skall dessa Autosan gå i trafik?
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 augusti 2009, 17:06:20 PM
Var skall dessa Autosan gå i trafik?
Se text ovanför bilderna.
Sen skulle det ju komma vagnar för trafik på Orust att ersätta Lahtibusarna
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 augusti 2009, 17:06:20 PM
Var skall dessa Autosan gå i trafik?
Hej!
De har börjat komma i trafik lite varstans ser det ut som.
Har hittat bussar på S. Göteborg - Ringön, Orust och Tanumshede
//Uffe