Fredag kväll-jag möter upp Jesper på Storstockholms Bärgningstjänst.
En Jourkväll ligger öppen och jobben strömmar in i jämn takt.
Vi är 2 bilar ute ikväll och första jobbet är 6077 som inte startar i Fruängen.
Väl på plats konstaterar vi att det klickar i startmotorn,ett par snabba med släggan och jag tar plats bakom ratten för färd till Botkyrka.
På vägen stannar vi till utanför Räddningcentral Syd på Wårby Allé där nästa vagn står med luftläcka.
(http://i169.photobucket.com/albums/u223/dieselmannen_photo/143_02-1.jpg)
En snabb lastning där axeln åker ut och luft kopplas.
Efter att bägge bussarna hamnat i goda händer utanför verkstaden styr vi mot Vita Liljans väg i Bredäng där
4702 står med framhjulspunktering.
(http://i169.photobucket.com/albums/u223/dieselmannen_photo/143_03-1.jpg)
(http://i169.photobucket.com/albums/u223/dieselmannen_photo/143_11-1.jpg)
(http://i169.photobucket.com/albums/u223/dieselmannen_photo/143_10-1.jpg)
Bussen backas in direkt på graven i Nyboda
Efter en sen middag svänger vi in i Kärrtorp där kvällens sista buss för min del står med starfel.
(http://i169.photobucket.com/albums/u223/dieselmannen_photo/143_06-1.jpg)
Lite magi får fart på bussen och även denna kör jag in till Nyboda.
En trevlig kväll avslutas med en olycka i Västerort.
Det bjuds även på en liten video från gårdagskvällen:
http://www.youtube.com/watch?v=xwOHymz69CI (http://www.youtube.com/watch?v=xwOHymz69CI)
Trevligt repotage :). Får man punka i Göteborg får man vänta på däcksjouren, sist tog det två timmar.
De fleste selskapene i Oslo bruker Sæter Auto til bytte av hjul ved punktering ute på linja. Så oftest kjøres bussen hjem på egne hjul