Jag hittade en gammal broschyr från "elefantskolan" i samlingarna, och utbildning har ju som synes alltid varit på tapeten. Enda skillnaden mot idag är väl att "tygla" 200 hästars motorer inte är så speciellt vanligt i dagens kurslitteratur :D
(http://i183.photobucket.com/albums/x24/Autotransit/scan%203/tya1965_1b.jpg)
(http://i183.photobucket.com/albums/x24/Autotransit/scan%203/tya1965_2b.jpg)
(http://i183.photobucket.com/albums/x24/Autotransit/scan%203/tya1965_3b.jpg)
/Stellan
Underbart! Du får hemskt gärna lägga ut mer. :D
...idag lär det väl krävas utbildning för att tygla en motor med bara 200 hk i? ;)
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 16 juli 2009, 22:41:30 PM
...idag lär det väl krävas utbildning för att tygla en motor med bara 200 hk i? ;)
Sant...men idag finns det väl ingen "långtradare" som har under 400 hästar, och har växlingsautomatik? F88:an jag fick att köra på Norge med hade 250 hästar, gjorde 75 km/h var inte så svår att tygla i de norska fjällen...annat än utför, bromsarna var inte så mycket att hänga i granen på den tiden ;D
/Stellan
Det har väl lite att göra med utbildning också...man måste ju lära sig att räkna ut sitt axeltryck. Kanske man får tänka sig lite modernare bilar på sidan nuförtiden, fast jag gillar ju de här modellerna bäst :D
(http://i183.photobucket.com/albums/x24/Autotransit/scan%203/axeltryck_b.jpg)
/Stellan