Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Bernt Talbrant skrivet 09 augusti 2007, 09:52:25 AM

Titel: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 09 augusti 2007, 09:52:25 AM
I dagens pappersupplaga av Borås Tidning (hittar den inte på nätet nu) finns åter en artikel om linje 100 mellan Ulricehamn, Borås och Göteborg. Nu är det klart att Veolia tar hjälp av Hallgrens Buss i Ulricehamn. Veolia-bussarna i Borås-depån ersätts med fler bussar från Hallgrens. Fem Hallgrens-bussar i nyskick kommer att börja rulla mellan städerna den 20 augusti. Per-Åke Hallgren, delägare i Hallgrens buss, berättar att hans företag tidigare kört rutten och fått god respons: -När Veolia fått kritik för kvaliteten har vi samtidigt fått beröm för att våra bussar är lite mer välstädade säger Hallgren.

Artikeln är längre än så men detta var lite av innehållet. Jag har tidigare framhållit att Hallgrens varit att föredra av flera skäl när man åkt 100 och det är verkligen roligt att det är fler som upptäckt detta tycker jag. Även om inte ens de kan utföra underverk så tror jag absolut att detta kan bli en förbättring jämfört med idag.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Johan B skrivet 09 augusti 2007, 09:55:17 AM
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 09 augusti 2007, 09:52:25 AM
I dagens pappersupplaga av Borås Tidning (hittar den inte på nätet nu) finns åter en artikel om linje 100 mellan Ulricehamn, Borås och Göteborg. Nu är det klart att Veolia tar hjälp av Hallgrens Buss i Ulricehamn. Veolia-bussarna i Borås-depån ersätts med fler bussar från Hallgrens. Fem Hallgrens-bussar i nyskick kommer att börja rulla mellan städerna den 20 augusti. Per-Åke Hallgren, delägare i Hallgrens buss, berättar att hans företag tidigare kört rutten och fått god respons: -När Veolia fått kritik för kvaliteten har vi samtidigt fått beröm för att våra bussar är lite mer välstädade säger Hallgren.

Artikeln är längre än så men detta var lite av innehållet. Jag har tidigare framhållit att Hallgrens varit att föredra av flera skäl när man åkt 100 och det är verkligen roligt att det är fler som upptäckt detta tycker jag. Även om inte ens de kan utföra underverk så tror jag absolut att detta kan bli en förbättring jämfört med idag.

Goda nyheter. Man kan hoppas att detta är en fingervisning om vem som kommer att köra efter nästa upphandling.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 09 augusti 2007, 13:38:58 PM
Samarbetar Veolia o Hallgrens om linje 100 nu då? Tycker också att Veolia ska skaffa in den nya 9700. Så de bussar som Veolia har i Borås ska till Partilledepån nu då?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 09 augusti 2007, 13:47:03 PM
Citat från: Bussgubben skrivet 09 augusti 2007, 13:38:58 PM
Samarbetar Veolia o Hallgrens om linje 100 nu då? Tycker också att Veolia ska skaffa in den nya 9700. Så de bussar som Veolia har i Borås ska till Partilledepån nu då?

Ja Hallgrens (egentligen Buss i Väst) kör ett omlopp på linje 100 som underentreprenör åt Veolia, det är 4 turer Ulricehamn-Göteborg och åter som det ser ut idag. Förhoppningsvis försvinner en del av de bussar Veolia kör med idag, sådana som 1924 och 2105. Den senare går för fullt även nu i sommar såg jag.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 09 augusti 2007, 13:49:39 PM
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 09 augusti 2007, 13:47:03 PM
Ja Hallgrens (egentligen Buss i Väst) kör ett omlopp på linje 100 som underentreprenör åt Veolia, det är 4 turer Ulricehamn-Göteborg och åter som det ser ut idag. Förhoppningsvis försvinner en del av de bussar Veolia kör med idag, sådana som 1924 och 2105. Den senare går för fullt även nu i sommar såg jag.

Vi får väl hoppas att 1924 och 2105 byts ut mot nya 9700 :D. 2105 kan användas som reserv istället. Senast jag åkte med 2105 så var tomgången ojämn.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Nicklas Vasa skrivet 09 augusti 2007, 14:09:59 PM
Swebus kan väl köra.....
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 09 augusti 2007, 14:16:13 PM
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 09 augusti 2007, 14:09:59 PM
Swebus kan väl köra.....

Åkte med linje 600 som körs av Swebus. Der var en av B10M Carrus i 39xx. Den va väldigt sliten. Mätaren funka inte, motorn bullra som fan. Så jag undrar hur folk stod ut om man ska åka till Trollhättan från GBG. Men den kanske ska bort snart. O när jag åkte med linje 100 hos Veolia så var den bättre. Det var en 2105. Den kändes mer städad. Så jag kunde jämföra.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 10 augusti 2007, 23:05:36 PM
Men om jag hade jobbat hos Veolia så skulle jag ta bort 1924 helt o hållet o ha 2105 som reserv. Alla andra skulle vara kvar som går på linje 100. Men jag skulle gärna skaffa in den nya 9700 som Kjellgrens gjorde.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 13 augusti 2007, 22:15:44 PM
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 09 augusti 2007, 09:52:25 AM
I dagens pappersupplaga av Borås Tidning (hittar den inte på nätet nu) finns åter en artikel om linje 100 mellan Ulricehamn, Borås och Göteborg. Nu är det klart att Veolia tar hjälp av Hallgrens Buss i Ulricehamn. Veolia-bussarna i Borås-depån ersätts med fler bussar från Hallgrens. Fem Hallgrens-bussar i nyskick kommer att börja rulla mellan städerna den 20 augusti. Per-Åke Hallgren, delägare i Hallgrens buss, berättar att hans företag tidigare kört rutten och fått god respons: -När Veolia fått kritik för kvaliteten har vi samtidigt fått beröm för att våra bussar är lite mer välstädade säger Hallgren.

Artikeln är längre än så men detta var lite av innehållet. Jag har tidigare framhållit att Hallgrens varit att föredra av flera skäl när man åkt 100 och det är verkligen roligt att det är fler som upptäckt detta tycker jag. Även om inte ens de kan utföra underverk så tror jag absolut att detta kan bli en förbättring jämfört med idag.

Ser nu när Uffe uppdaterat SBH (tack för det!) att Hallgrens köpt ytterligare två Setra S419UL. Det innebär att man förmodligen kommer att sätta in tre nya sådana i 100-trafiken om en vecka, den man fick i våras har i varje fall inte jag sett användas där ännu. Den har gått på beställningstrafik så här långt. Dessa tre kommer sannolikt då att kompletteras med deras båda Setra S319UL från 2004. Nu börjar det likna nå´!  :D
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 13 augusti 2007, 23:21:36 PM
Om Veolia skulle sluta köra vissa turer på linje 100 så önskar jag att se 5 st iallafall på L600. O kom ihåg att Swebussarna på L600 också bara har 2punktsbälten. Te.x att Veolia kör tillsamans med Hallgrens på L100 senare. Hallgrens 5 bussar och Veolia resten, men de bussar som ersätts av de som Hallgrens ska ha sen borde gärna flyttas till L600 turerna också. Den går alldeles för sällan.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Johan B skrivet 14 augusti 2007, 16:46:41 PM
Citat från: Bussgubben skrivet 13 augusti 2007, 23:21:36 PM
Om Veolia skulle sluta köra vissa turer på linje 100 så önskar jag att se 5 st iallafall på L600. O kom ihåg att Swebussarna på L600 också bara har 2punktsbälten. Te.x att Veolia kör tillsamans med Hallgrens på L100 senare. Hallgrens 5 bussar och Veolia resten, men de bussar som ersätts av de som Hallgrens ska ha sen borde gärna flyttas till L600 turerna också. Den går alldeles för sällan.
??? ??? ??? Vad har detta med saken att göra? Önsketänkande utan någon som helst verklig substans.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 14 augusti 2007, 22:20:15 PM
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 13 augusti 2007, 22:15:44 PM
Ser nu när Uffe uppdaterat SBH (tack för det!) att Hallgrens köpt ytterligare två Setra S419UL. Det innebär att man förmodligen kommer att sätta in tre nya sådana i 100-trafiken om en vecka, den man fick i våras har i varje fall inte jag sett användas där ännu. Den har gått på beställningstrafik så här långt. Dessa tre kommer sannolikt då att kompletteras med deras båda Setra S319UL från 2004. Nu börjar det likna nå´!  :D

Mötte en Hallgrens-buss på väg mot Ulricehamn strax utanför Vetlanda i går. Det var en Setra S419, men jag hann inte se om det var en splitterny eller den som köptes i våras. Troligen hade bussen varit på Setra i Vetlanda för någon åtgärd.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Johan B skrivet 15 augusti 2007, 18:01:03 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 augusti 2007, 22:20:15 PM
Mötte en Hallgrens-buss på väg mot Ulricehamn strax utanför Vetlanda i går. Det var en Setra S419, men jag hann inte se om det var en splitterny eller den som köptes i våras. Troligen hade bussen varit på Setra i Vetlanda för någon åtgärd.


Hörde (här på snacket tror jag) att Setra haft lite småstrul med nya bussar, dörrproblem och liknande. Iofs standard idag på de flesta bussar men man är ovan att höra "fel", "problem" och "Setra" i samma mening. Vet du om man fått ordning på detta?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 15 augusti 2007, 18:16:19 PM
Tycker att samarbetet mellan Buss i Väst och Veolia är perfekt.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 15 augusti 2007, 18:42:14 PM
Citat från: Johan B skrivet 15 augusti 2007, 18:01:03 PM
Hörde (här på snacket tror jag) att Setra haft lite småstrul med nya bussar, dörrproblem och liknande. Iofs standard idag på de flesta bussar men man är ovan att höra "fel", "problem" och "Setra" i samma mening. Vet du om man fått ordning på detta?

För ett par år sedan var det ett antal Setra-bussar som byttes ut efter diverse krångel. Dessa gjordes i ordning och hamnade hos Thygessons i Broby så småningom. Där är men nöjd med bussarna som de är i dag.
Vad jag vet är det inga stora problem på de nya Setrorna - men säg mig den nya buss som inte krånglar någonstans. Det är för mycket elektronik i dagens bussar.


Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: HH skrivet 15 augusti 2007, 23:28:38 PM
Fotade av ren tillfällighet de två nya Setra-bussarna (AME871, AME907) i Ulricehamn idag. Dessutom stod där en ny 9700 Facelift också (WJP237). Beklagar kvaliten, men håll till godo.
Hans H.

(http://i68.photobucket.com/albums/i3/hilderseth/hallgrens_ame871.jpg)

(http://i68.photobucket.com/albums/i3/hilderseth/hallgrens_ame907.jpg)

(http://i68.photobucket.com/albums/i3/hilderseth/hallgrens_wjp237.jpg)

Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 15 augusti 2007, 23:38:44 PM
Veolia kommer nu inte köra så mycket på linje 100 som nu va? Så de i Borås depån ska tillbaka till Partille nu då?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 15 augusti 2007, 23:40:04 PM

(http://i68.photobucket.com/albums/i3/hilderseth/hallgrens_wjp237.jpg)


[/quote]

Exakt den typen jag hoppas Veolia i Partille plockar in. Så nu när man inte kör 22XX så ofta på linje 100 senare så kan man la använda den på 503, 513 osv.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 15 augusti 2007, 23:44:28 PM
Citat från: HH skrivet 15 augusti 2007, 23:28:38 PM
Fotade av ren tillfällighet de två nya Setra-bussarna (AME871, AME907) i Ulricehamn idag. Dessutom stod där en ny 9700 Facelift också (WJP237). Beklagar kvaliten, men håll till godo.
Hans H.

(http://i68.photobucket.com/albums/i3/hilderseth/hallgrens_ame871.jpg)

(http://i68.photobucket.com/albums/i3/hilderseth/hallgrens_ame907.jpg)

(http://i68.photobucket.com/albums/i3/hilderseth/hallgrens_wjp237.jpg)



Detta blir ju bara bättre och bättre.  :)  Ser dock att trotjänaren på 100, deras SXM355, har Borås Bil och Lastvagnar AB som ägare från idag och att den även är avställd från idag. Som jag skrev i en annan tråd byttes den ju ut mot en Veolia-buss vid kvällsavgången från Borås den 8 augusti. Dagen efter var den försvunnen från Veolias depå och sedan dess har den inte synts till. Man har kört Setran UXM481 istället. Bilden jag tog när SXM parkerats hos Veolia kommer här i repris. Har åkt hundratals gånger med just den bussen till och från Göteborg så jag tycker den förtjänar det...  8)
(http://i131.photobucket.com/albums/p311/berntt/2007-08-08.011a.jpg)
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Johan B skrivet 16 augusti 2007, 21:14:36 PM
Varför just en Volvo när man ändå köpte in Setror? Absolut inget emot Volvo men känns lite ologiskt att köpa en särling av motsvarande modell. Är det måhända så att Hallgrens delats upp i Volvogänget och Setragänget? ;)
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 16 augusti 2007, 22:18:15 PM
Citat från: Johan B skrivet 16 augusti 2007, 21:14:36 PM
Varför just en Volvo när man ändå köpte in Setror? Absolut inget emot Volvo men känns lite ologiskt att köpa en särling av motsvarande modell. Är det måhända så att Hallgrens delats upp i Volvogänget och Setragänget? ;)

Eller så blir det Borås- och Ulricehamnsgänget... :D  Tänker närmast på vad som stod om att man ska ha fem bussar i Borås - och utöver dessa så behåller man väl den gamla turen med utgångspunkt i Ulricehamn antar jag. Då kan det bli fem Setror i Borås och en Volvo i Ulricehamn. Bara spekulationer dock - snart får vi se!
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 16 augusti 2007, 22:24:41 PM
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 16 augusti 2007, 22:18:15 PM
Eller så blir det Borås- och Ulricehamnsgänget... :D  Tänker närmast på vad som stod om att man ska ha fem bussar i Borås - och utöver dessa så behåller man väl den gamla turen med utgångspunkt i Ulricehamn antar jag. Då kan det bli fem Setror i Borås och en Volvo i Ulricehamn. Bara spekulationer dock - snart får vi se!

Vi får väl som sagt se, men jag tror inte att man kommer att skilja på omloppen mellan Borås och Ulricehamn. Bussarna skall servas i Ulricehamn och de kommer säkert på något smart sätt att komma dit med jämna mellanrum.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 16 augusti 2007, 22:28:04 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 augusti 2007, 22:24:41 PM
Vi får väl som sagt se, men jag tror inte att man kommer att skilja på omloppen mellan Borås och Ulricehamn. Bussarna skall servas i Ulricehamn och de kommer säkert på något smart sätt att komma dit med jämna mellanrum.


Jo så blir det säkert, men jag kunde inte låta bli att komma med detta inte helt seriösa förslag till fördelning och förklaring till bussköpen.  :) 
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 16 augusti 2007, 22:36:25 PM
Så Hallgrens blir nog ett gäng som kör Setra o nya 9700 medans Veolia kör 8700 samt Scaniorna?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 16 augusti 2007, 22:44:56 PM
Citat från: Bussgubben skrivet 16 augusti 2007, 22:36:25 PM
Så Hallgrens blir nog ett gäng som kör Setra o nya 9700 medans Veolia kör 8700 samt Scaniorna?

Veolia har en Scania Vest Contrast för linje 100 samt möjligtvis någon urgammal Scania Carrus Fifty. Men den lär väl försvinna nu. I övrigt är det bara Volvo. Mest 8700 och B10BLE Carrus Vega. Dessutom använder Veolia en vitmålad 9700 - om det är tillfälligt eller konstant vet jag inte.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 00:03:49 AM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 augusti 2007, 22:44:56 PM
Veolia har en Scania Vest Contrast för linje 100 samt möjligtvis någon urgammal Scania Carrus Fifty. Men den lär väl försvinna nu. I övrigt är det bara Volvo. Mest 8700 och B10BLE Carrus Vega. Dessutom använder Veolia en vitmålad 9700 - om det är tillfälligt eller konstant vet jag inte.


Men deras Irizar? Den vitmålade 9700 är en av de som körde till Birka. Den gamla Scanian du sa om är en 1924. De har även en annan Scania som dem fick för nåt år sen. 2105 kommer väl användas på vanliga linjer numera va? 8700 är ju trevlig att åka med. Men vilken tycker du är trevligast? Deras 8700 eller deras vitmålade 9700? Vi får la hoppas att deras 9700 blir Västtrafikblå
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 17 augusti 2007, 00:20:16 AM
Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 00:03:49 AM
Men deras Irizar? Den vitmålade 9700 är en av de som körde till Birka. Den gamla Scanian du sa om är en 1924. De har även en annan Scania som dem fick för nåt år sen. 2105 kommer väl användas på vanliga linjer numera va? 8700 är ju trevlig att åka med. Men vilken tycker du är trevligast? Deras 8700 eller deras vitmålade 9700? Vi får la hoppas att deras 9700 blir Västtrafikblå

De äldre bussar som på senare tid använts som förstärkningsbussar på 100 är 1400 (Scania/Irizar ´97), 1796 (Neoplan Transliner ´98), 1924 (Scania/Carrus Fifty ´95), 2105 (Volvo/Säffle ´95) och 2128 (Volvo/Carrus Fifty ´96). Sannolikt får vi se mindre av dessa där nu.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 07:52:31 AM
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 17 augusti 2007, 00:20:16 AM
De äldre bussar som på senare tid använts som förstärkningsbussar på 100 är 1400 (Scania/Irizar ´97), 1796 (Neoplan Transliner ´98), 1924 (Scania/Carrus Fifty ´95), 2105 (Volvo/Säffle ´95) och 2128 (Volvo/Carrus Fifty ´96). Sannolikt får vi se mindre av dessa där nu.

Deras Irizar och 2105 funkar väl bättre än de andra som du nämde väl?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 08:11:30 AM
Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 07:52:31 AM
Deras Irizar och 2105 funkar väl bättre än de andra som du nämde väl?

2105 är väldigt slutkörd. Irizaren har jag faktiskt inte haft den glädjen att åka med men enligt en förare så är den fortfarande bra och uppskattad av resenärerna. Man försöker dock undvika att använda den på grund av det höga insteget, vilket inte helt uppskattas av Västtrafik.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 20:36:48 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 08:11:30 AM
2105 är väldigt slutkörd. Irizaren har jag faktiskt inte haft den glädjen att åka med men enligt en förare så är den fortfarande bra och uppskattad av resenärerna. Man försöker dock undvika att använda den på grund av det höga insteget, vilket inte helt uppskattas av Västtrafik.


Åkte med 1924 idag som gick på 503. Den ska inte köra på L100 mer. De tog bort den andra biljettmaskinen o stämpelmaskinen. Bara den nya fanns kvar nu. O Den gröna. Värre än 2105 är den, allt skakade på tomgång, bakdörren gick sönder idag vid Nils Henrikssons väg. Tror den vitlackade 2281 ersatte 1924. Fick reda på att den kommer från Östergötland. Fanns en plakat från Östgötatrafiken kvar.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 20:43:54 PM
Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 20:36:48 PM
Åkte med 1924 idag som gick på 503. Den ska inte köra på L100 mer. De tog bort den andra biljettmaskinen o stämpelmaskinen. Bara den nya fanns kvar nu. O Den gröna. Värre än 2105 är den, allt skakade på tomgång, bakdörren gick sönder idag vid Nils Henrikssons väg. Tror den vitlackade 2281 ersatte 1924. Fick reda på att den kommer från Östergötland. Fanns en plakat från Östgötatrafiken kvar.

Den vitlackerade 2281 kom för att ersätta 2273 efter det att denna blivit svårt krockskadad. Men nu är 2273 tillbaka och det är möjligt att 2281 får vara kvar i Partille. Den gick tidigare för Birka Cruises och var stationerad i Karlstad. Men kan den ha hunnit med ett kortare gästspel i Östergötland innan det blev Partille.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 20:55:44 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 20:43:54 PM
Den vitlackerade 2281 kom för att ersätta 2273 efter det att denna blivit svårt krockskadad. Men nu är 2273 tillbaka och det är möjligt att 2281 får vara kvar i Partille. Den gick tidigare för Birka Cruises och var stationerad i Karlstad. Men kan den ha hunnit med ett kortare gästspel i Östergötland innan det blev Partille.


Vilken buss ersätter 1924? Eventuellt 2105 också?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 22:41:04 PM
Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 20:55:44 PM
Vilken buss ersätter 1924? Eventuellt 2105 också?

Ett par av de äldsta bussarna behövs inte längre, eftersom Hallgrens skall köra ytterligare fyra omlopp. Det vill säga de som tidigare utgått från Borås.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 22:48:24 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 22:41:04 PM
Ett par av de äldsta bussarna behövs inte längre, eftersom Hallgrens skall köra ytterligare fyra omlopp. Det vill säga de som tidigare utgått från Borås.


Men jag tycker att nya 9700 ska ersätta B10BLE Carrus istället. Så Veolia kör lika ofta som Hallgrens nu snart va? Tycker 1400 är snarare den största Irizaren som fanns då. Föraren har en egen framdörr till förarplatsen. Hoppas att 2281 stannar kvar i Partille så kan man använda den på 503 istället för 1924. Många som undvek att åka med 1924 idag.

Vilka Veoliabussar står i Boråsdepån?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Walter skrivet 17 augusti 2007, 23:06:02 PM
Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 22:48:24 PM
Så Veolia kör lika ofta som Hallgrens nu snart va?


Men nu får du väl ge dig, Hallgrens har hittills kört ett (1) omlopp Veolia resten. Det har skrivits hur många gånger som helst. Läser du inte vad andra svarar? Det kan ju förklara varför du ställer samma frågor gång på gång.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 23:07:35 PM
Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 22:48:24 PM
Men jag tycker att nya 9700 ska ersätta B10BLE Carrus istället. Så Veolia kör lika ofta som Hallgrens nu snart va? Tycker 1400 är snarare den största Irizaren som fanns då. Föraren har en egen framdörr till förarplatsen. Hoppas att 2281 stannar kvar i Partille så kan man använda den på 503 istället för 1924. Många som undvek att åka med 1924 idag.

Vilka Veoliabussar står i Boråsdepån?

Det har inte varit några speciella individer som stått i Borås de senaste åren utan dessa har turnerat med Partille. Från början var 8700-orna 2276 och 2277 placerade i Borås tillsammans med två äldre bussar.
Veolia kör mer än tre gånger så många omlopp som Hallgrens på linje 100.
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 23:09:05 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2007, 23:07:35 PM
Det har inte varit några speciella individer som stått i Borås de senaste åren utan dessa har turnerat med Partille. Från början var 8700-orna 2276 och 2277 placerade i Borås tillsammans med två äldre bussar.
Veolia kör mer än tre gånger så många omlopp som Hallgrens på linje 100.


Hur många omlopp finns totalt på linje 100?
Titel: SV: Bättre ordning på linje 100
Skrivet av: Bussgubben skrivet 27 november 2007, 21:03:07 PM
Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd. Men kan det vara så att man använder 1400 och 2281 på L100 för att undvika Carrus Vega i 25-serien? För när 2273 kom tillbaka men man ändå använder 2281 så tänker jag på det att man kanske vill ha kvar den för att undvika Carrus Vega.