Veolia skall, enligt meddelande på anslagstavlan i BL:s lunchrum, beställa Volvobussar från Säffle till den nya trafiken i februari. Här är en försmak på hur det kommer att se ut i Borås från och med 28 februari 2010:
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20090709/Bl228.jpg)
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20090709/Bl229.jpg)
Fast Veolia lär nog inte få parkera sina bussar på Kvarngatan.
Det har även spekulerats i ifall Veolia kommer att få ta över just BL 228 och 229. Huruvida detta är sant eller ej vill jag inte uttala mig om då det bara är spekulationer som går, men det vore nästan som en bra idé för vad har BL för nytta av dessa sen? Veolia lär nog behöva dem mer. Uppfyller de kraven från Västtrafik förresten?
De är specade enligt kraven på nya trafiken. Men när de kom hette det ju att de skulle rulla på 48/49 om B-L tappade trafiken... men den som lever får väl se ;)
Citat från: Svemicke skrivet 10 juli 2009, 01:24:34 AM
Det har även spekulerats i ifall Veolia kommer att få ta över just BL 228 och 229. Huruvida detta är sant eller ej vill jag inte uttala mig om då det bara är spekulationer som går, men det vore nästan som en bra idé för vad har BL för nytta av dessa sen? Veolia lär nog behöva dem mer. Uppfyller de kraven från Västtrafik förresten?
När BL köpte dessa sa de att om de förlorade regionaltrafiken så skulle bussarna användas på 40-linjerna. Det är väl främst på linjerna till Viared som det vissa tider på dygnet är bra med boggibussar.
Men sedan beror det väl lite på om priset är det rätta och i så fall kanske Veolia köper dem. 60 bussar verkar i minsta laget för att klara trafiken. Det räcker i varje fall inte till reserver.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 juli 2009, 08:00:12 AM
När BL köpte dessa sa de att om de förlorade regionaltrafiken så skulle bussarna användas på 40-linjerna. Det är väl främst på linjerna till Viared som det vissa tider på dygnet är bra med boggibussar.
Men sedan beror det väl lite på om priset är det rätta och i så fall kanske Veolia köper dem. 60 bussar verkar i minsta laget för att klara trafiken. Det räcker i varje fall inte till reserver.
Nej, jag har också funderat på det. 60 bussar låter lite lite med tanke på Boråstrafiken, Skene, Svenljunga och Tranemo.
Citat från: Svemicke skrivet 10 juli 2009, 01:24:34 AM
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20090709/Bl229.jpg)
Vad trevligt att MaxCin kommer vara kvar! :D ;D ;)
//Jajje
Citat från: Jajje skrivet 10 juli 2009, 19:52:32 PM
Vad trevligt att MaxCin kommer vara kvar! :D ;D ;)
//Jajje
Ja det lär nog bli så ett bra tag i alla fall. Det väntas väl fortfarande på nya bussar från Scania, men ingen vet väl än när de lär dyka upp?
Citat från: Svemicke skrivet 11 juli 2009, 11:56:18 AM
Ja det lär nog bli så ett bra tag i alla fall. Det väntas väl fortfarande på nya bussar från Scania, men ingen vet väl än när de lär dyka upp?
Har man överhuvudtaget beställt några fler ännu?
Beställda är de nog ia alla fall finns ju en option om Scania kan fixa gasmotor det hänegr väl på det omjag minns rätt
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 11 juli 2009, 14:20:39 PM
Har man överhuvudtaget beställt några fler ännu?
Jo det är 10 stycken beställda, men Scanias nya gasmotor är försenad.
Citat från: Svemicke skrivet 10 juli 2009, 01:24:34 AM
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20090709/Bl229.jpg)
Fast Veolia lär nog inte få parkera sina bussar på Kvarngatan.
Mkt fin bild! Men har du inte glömt ett "E" i gatunamnet....? ;D :D :P
Varför har man numret mitt på fronten i Borås?
Nummer mitt på där fram är väl enligt Västtrafik skulle jag tro för de var större förut och på annan plats..
Citat från: yngrot skrivet 12 juli 2009, 12:15:10 PM
Nummer mitt på där fram är väl enligt Västtrafik skulle jag tro för de var större förut och på annan plats..
Varken placering eller typsnitt på 229 är väl enligt Västtrafiks manual, så det är nog snarare en lokal variant. Speciellt snyggt är det inte heller... :-\
Kolla oxå på 25 242 som krockade i Aplared för ett tag sen mikroskopiskt små siffror på fronten