(http://i602.photobucket.com/albums/tt102/jan1234_2009/Filminspelning.jpg)
Filminspelning i Malmö, undrar om jag kom med? :D
Förmodligen "Dear Alice" med Danny Glover i huvudrollen.
http://hd.se/noje/2009/06/20/danny-glover-filmar-i-malmoe/
Du får la gå fram å hälsa på dem.
Det gjorde jag vid en annan filminspelning. ;D
(http://hansfredriksson.se/bussnack/Bild145.jpg)
(http://hansfredriksson.se/bussnack/Bild146.jpg)
(http://hansfredriksson.se/bussnack/Bild147.jpg)
Häftigt ekipage!
Kul att se Doris och Jesus in action
Förklaring Doris började sitt liv som dubbelhyttad Dodge,
Jesus är släpet (svanhals)det talades länge om vagnen lite kuriosa den kan sänkas ner till 50 mm
över asfaltsnivå utan att få en stötig gång
Doris har jag kört ett antal gånger utan Jesus.
Det finns ett par kamerabilar till i stallet Lillebror byggd på en chevrolet s 10 och en treaxlad SAAB solstadsbygge.
Det är för övrigt i denna film som lättskrämda bussnackare bör blunda i en scen så välter man en linjebuss
med hjälp av tre luftkanoner
För intresserade gå in på Göran Lundqvist Kamerabilar googla kommer inte ihåg om det är .se eller com på slutet
Göran började sin karriär hos Johan Thoren som transportchaffis vid sidan av sitt jobb som bilbärgare
/Lennart
Doris ser ju ut att komma direkt ur filmen Road Warriors, ett fantastiskt bygge. Jag funderade lite på hur man kommer på en sådan tanke som att bygga trailern, och efter tanken är tänkt så måste det ju har varit en hel del tankearbete att få till hur den skulle se ut och fungera. Men ett häftigt ekipage är det verkligen.
Jag körde för en åkare i slutet av -80 talet som hade några jänkepicuper och de var inte alls dumma att köra, lite törstiga kanske men de gick som skållade troll. Bilarna han hade till tidningskörningen var Dodge och Cheva, själv hade han importerat en Ford med dubbelhytt och tvillingmonterade bakhjul...lite extra till sig själv alltså ;D
På tal om filmning så har jag varit med och gjort några informationsfilmer hos Volvo Lastvagnar, bland annat en som handlade om ekonomikörning. Det var två bilar, en grön som gjorde allt rätt och en röd som gjorde allt fel...och jag skulle vara den slarviga chauffören i den röda bilen :D
Resultatet blev väldigt bra säger de som begriper sig på det, men det var ett otroligt upprepande av precis allting. Så man har ju fått en liten uppfattning om hur mycket jobb det liggar bakom det allra mista som ska filmas, men lite kul är det ju ändå ;D
(http://i183.photobucket.com/albums/x24/Autotransit/Scan%204/IMGP0646_b.jpg)
/Stellan
Tjena Stellan
Ett av mina mer udda uppdrag var när världsnaturfonden skulle göra en reklamfilm till tv.
Dagen började med att hämta generatorbilen (en FL 6 där turbon inte var med slö som attan)
för att ställa upp på angiven plats både för buller och kablarna skull
sen hälsa på resten av teamet samt hjälpa till och dra kablar undertiden kom Göran med Doris och Jesus hjälpa till och rigga
upp Jesus (förlängd Volvo Limo) därefter sätta sig på fyrhjulingen för att ställa ut alla serganter med blinkfyrar
under tagningar agera trafikvakt mellan tagningarna flytta belysning samt annan utrustning med fyrhjulningen personal också
denna lilla filmsnutt tog 18 timmar att få ner på film min arbetstid blev 26 timmar allt ska packas ner igen och köras hem
Men jag håller med det är alltid lika kul att vara med en långfilm kan ta upp till ett ibland två år att göra så man får vänta på resultatet
/Lennart
Det jag har varit med på är ju kortare informationsfilmer som chaufför, men när man ser resultatet så känns det väldigt bra...även om man svurit över att de är så petiga när det ska spelas in :D
/Stellan
Är detta månne Göran?
(http://hansfredriksson.se/bussnack/Bild229.jpg)
Jajamensan det är herrn som är i sin bästa ålder som karlsson sa
eller som vi kallar verkstan bärgarkungens sal
/Lennart