(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Swebus_4108_Uppsala_090615a.jpg)
Mellanlandning för omlackering
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Swebus_4108_Uppsala_090615b.jpg)
Tyvärr lär cykelstället ryka innan omlack. :-\
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Swebus_4109_Uppsala_090618a.jpg)
Kameraavtryckarfingret kunde inte låta bli C90:n... 8)
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Swebus_4109_Uppsala_090618b.jpg)
Snacka om att stå på sidan om allt.
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Swebus_4109_Uppsala_090618c.jpg)
En röd 12-meters kortvagn med dörrställning 1+1+0 var det länge sen jag såg i SL-trafik. Det torde ha varit 2003 när Rimbo blev av med de sista av sina gamla små Säfflevagnar med just denna dörrställning.
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Swebus_4109_Uppsala_090618d.jpg)
Spegel spegel på bussen där...
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Swebus_4109_Uppsala_090618e.jpg)
...säg mig vilka avlösningsbilarna i Uppsala är!
Man tror knappt det är sant! En nylackad hederlig Säffle 2000! Kan det bli bättre? :D
Citat från: RoTe skrivet 19 juni 2009, 00:45:18 AM
Man tror knappt det är sant! En nylackad hederlig Säffle 2000! Kan det bli bättre? :D
Ja, den kunde varit lackad i något annat än SL-rött ;)
Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 19 juni 2009, 00:56:34 AM
Ja, den kunde varit lackad i något annat än SL-rött ;)
Ptja, den kunde blivit gul och stationerad i Tierp, men man kan inte få allt... :)
Rätt saftigt överhäng. Det måste ju ligga på styvt 5-6 meter...
Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 juni 2009, 01:12:39 AM
Detta är en B10M-70, 13,8 meter lång.
Åhå. Ännu ovanligare modell i SL-trafiken i så fall.
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 19 juni 2009, 03:23:53 AM
Rätt saftigt överhäng. Det måste ju ligga på styvt 5-6 meter...
Det blir till att hålla koll på glasskioskerna! 8)
Citat från: Verspieder skrivet 19 juni 2009, 05:00:20 AM
Åhå. Ännu ovanligare modell i SL-trafiken i så fall.
Det blir till att hålla koll på glasskioskerna! 8)
Finns inte så många glasskiosker att välta mellan Taxinge och Nykvarn... /Henrik/
Åhå!!
Sådär ser den gamla trotjänaren ut i sin nya skrud då... Stiligt!!
Jag undrar hur många SL-bussar det finns idag som har dörrställning 1-1-0. Är detta kanske de enda?
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 19 juni 2009, 15:38:27 PM
Jag undrar hur många SL-bussar det finns idag som har dörrställning 1-1-0. Är detta kanske de enda?
När man tog emot boggiebussar med låggolv fram från Blekinge så var ju det första man gjorde att bygga om dem så de fick dörrställningen 1-1-1 istället för 1-1-0.
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 19 juni 2009, 15:38:27 PM
Jag undrar hur många SL-bussar det finns idag som har dörrställning 1-1-0. Är detta kanske de enda?
Om vi räknar bort Norrtäljes alla blå Vegor, så finns det väl några stycken i Norrtäljetrakterna och Nynäshamn.
Mycket trevliga bilder.
Var förbi depån innan jobbet och såg denna men du hann före att lägga ut bilderna ;)
//Niclas
Citat från: JAB skrivet 19 juni 2009, 15:46:50 PM
Om vi räknar bort Norrtäljes alla blå Vegor, så finns det väl några stycken i Norrtäljetrakterna och Nynäshamn.
Busslink Norrtälje: Några Carrus Star i 82xx-serien (fd Pitebuss) samt ett gäng andra udda "importerade" omlackade vagnar såsom Carrus Fifty, Lahti Flyer osv.
Fridströms i Rimbo: 2 st Carrus Fifty (fd Pitebuss/Busslink) samt Vegan TUM745. Dessutom SL:s enda Vest V25 med dörrställning 1+2+0.
Busslink Ösmo/Nynäshamn: Ett gäng långa Lahti som man övertog från Dalarna.
Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 19 juni 2009, 00:56:34 AM
Ja, den kunde varit lackad i något annat än SL-rött ;)
Dem finge gärna vara snorgrön och med röd midjerand... :D
Citat från: Martin Maltkvist skrivet 20 juni 2009, 00:59:20 AM
Dem finge gärna vara snorgrön och med röd midjerand... :D
Nej, tre nyanser av blått skulle den passa fint i! ;)
Citat från: Martin Maltkvist skrivet 20 juni 2009, 00:59:20 AM
Dem finge gärna vara snorgrön och med röd midjerand... :D
Du får nöja dig med att dom kommer att gå så nära länsgränsen det bara går (Nygård). /Henrik/
Citat från: Verspieder skrivet 19 juni 2009, 18:26:48 PM
Busslink Norrtälje: Några Carrus Star i 82xx-serien (fd Pitebuss) samt ett gäng andra udda "importerade" omlackade vagnar såsom Carrus Fifty, Lahti Flyer osv.
Fridströms i Rimbo: 2 st Carrus Fifty (fd Pitebuss/Busslink) samt Vegan TUM745. Dessutom SL:s enda Vest V25 med dörrställning 1+2+0.
Busslink Ösmo/Nynäshamn: Ett gäng långa Lahti som man övertog från Dalarna.
Bland Norrtäljes vagnar finns väl fortfarande några Säffle 2000 dessutom, åtminstone 4432 finns väl kvar. 4420 skulle ju slopas när OmniLinkarna kom och om några i 3870 finns kvar vet jag inte.
Dessutom har ju Busslink Ljusterö (tillhör Täby) ett par Volvo Säffle boggivagnar.
/Måns