Jag mejlade till Västtrafik, och jag fick ett tack brev. Här överöser man Dalatrafik med förbättringsförslag, och inte ett ljud man hör....
Tackbrev från Västtrafik har jag fått många.
"Tack för att du kontaktade Västtrafik.
Vi tar till oss din information och vi arbetar hela tiden med att förbättra verksamheten. Därför är det viktigt att vi får vetskap om vad det är vi kan utveckla i trafiken. Alla synpunkter sparas i vår databas för att användas i olika slags förändringsarbeten som rör kollektivtrafiken.
Tack för din synpunkt.
"
Det skulle varit kul om något hänt med de saker jag skrivit om....
Ha,ha, det är ju en reaktion åtminstone.....
Som ett auto-svar med mall..
Huvudmännen har en förmåga att alltid svara undvikande på frågor och förslag, på så sätt slipper dom ta disskutioner och konfrontationer, detta är nonchalant och överlägset. Och var är servicen ?
Denna attityd hålls också emot privatpersoner som lämnar förslag.....
Beror väl på vem man pratar med och hur man framför sina förslag.
När jag bodde i Dalarna så var jag i kontakt med Dalatrafiks kundtjänst och fick svar inom någon timme efter så nog svarar dom.
Hälsar
Bengt
Kundtjänst har väl ingen makt.....?
Nej det har dom säkert inte men dom kan vidarebefodra dina klagomål/förslag till rätt person.
Jag förstår att du inte fått någon respons om du kontaktat någon av dom högre cheferna på Dalatrafik, dom har viktigare saker att göra.
Vore jag chef där så skulle iallafall jag strunta i det tills det kom via dom rätta kommunikationsvägarna.
Samtal -> kundtjänst -> vidarebefodrar info -> rätt avd/person
Det är bla därför det finns en kundtjänst, dom kan mer än du tror.
Hälsar
Bengt
Säg rätt sak, till rätt person, vid rätt tillfälle, och det händer grejer.....
Ja, oftast.