En bild från Peter Ödén.
(http://www.kentskoog.com/bilder/Folder%2001/LB386.jpg)
CF 65.61, 2,35m bred. En kanske ovanlig variant av stolar med nackstöd. Bilden är tagen 1970 på Heden i Göteborg.
Citat från: Kent Skoog skrivet 20 maj 2009, 21:00:15 PM
En bild från Peter Ödén.
(http://www.kentskoog.com/bilder/Folder%2001/LB386.jpg)
CF 65.61, 2,35m bred. En kanske ovanlig variant av stolar med nackstöd. Bilden är tagen 1970 på Heden i Göteborg.
Det där är väl vanliga CF-stolar som försetts med nackstöd. Vill minnas att vissa av Uppsala Stads Trafik AB:s CF-ar också var förberedda så att man kunde sätta dit nackstöd. Dessa användes dock endast i beställningstrafik - och knappt ens då.
Men intressant bild i alla fall!
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 maj 2009, 22:27:20 PM
Citat från: Kent Skoog skrivet 20 maj 2009, 21:00:15 PM
En bild från Peter Ödén.
(http://www.kentskoog.com/bilder/Folder%2001/LB386.jpg)
CF 65.61, 2,35m bred. En kanske ovanlig variant av stolar med nackstöd. Bilden är tagen 1970 på Heden i Göteborg.
Det där är väl vanliga CF-stolar som försetts med nackstöd. Vill minnas att vissa av Uppsala Stads Trafik AB:s CF-ar också var förberedda så att man kunde sätta dit nackstöd. Dessa användes dock endast i beställningstrafik - och knappt ens då.
Men intressant bild i alla fall!
Arlandastolar var väl en vanligare lösning på CF än det som syns på den här bilden?
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 20 maj 2009, 22:34:51 PM
Det där är väl vanliga CF-stolar som försetts med nackstöd. Vill minnas att vissa av Uppsala Stads Trafik AB:s CF-ar också var förberedda så att man kunde sätta dit nackstöd. Dessa användes dock endast i beställningstrafik - och knappt ens då.
Men intressant bild i alla fall!
Arlandastolar var väl en vanligare lösning på CF än det som syns på den här bilden?
Den här lösningen användes för bussar som bara tillfälligtvis skulle ha nackstöd. Om man hade Arlandastolar var man tvungen att släppa med nackstöden hela tiden så att säga.