(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra8/Swebus_4580_19_090429a.jpg)
15,5-meter godsbuss med Voith-automat. Tyst, stark och mycket bekväm.
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra8/Swebus_4580_19_090429b.jpg)
Stark morgonsol blev en utmaning för kameran.
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra8/Swebus_4580_19_090429c.jpg)
Godsbussar måste man ju även fota bakifrån.
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra8/Swebus_4580_19_090429d.jpg)
En trasig dimstrålkastare betydde halvljusläge. :-\
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra8/Vannas_TML055_Vannas_090429a.jpg)
I Umeå syns den sällan till, men i Vännäs tog det 5 min innan den dök upp!
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra8/Swebus_4580_19_090429e.jpg)
Långsamma "stombusslinje" 15 får ta någon enstaka resenär innan snabba linje 19 tar resten.
Förstärkning av ordinarie avgång på linje 19 var själva uppdraget.
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra8/Swebus_4580_19_090429f.jpg)
Efter avslutad körning.
Nämen vilken trevlig buss du fick då. Annat än MaxCi det ;). Voith, då är det 4-stegs misstänker jag. Blir det inte höga motorvarv när man kommer upp i 80-90? Å andra sidan är ju 502:orna otroligt väl ljudisolerade från maskinrummet, dagens 9700:or hamnar i skamvrån direkt.