(http://www.bussmicke.se/TEMP/Busslink_4737_XNW017_Arsta_070731.jpg)
Trevligt
Här kommer mitt bidrag
(http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/B/Busslink/47xx/slides/Busslink_4737_Arstaberg_Station_070426.jpg)
Trevligt.
Citat från: Bussmicke skrivet 31 juli 2007, 22:50:02 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Busslink_4737_XNW017_Arsta_070731.jpg)
Varför saknas plåten nedanför förarfönstret på många bussar av denna typ?
?!
Fin bild, men vad gör 168:an i Årstaberg....?! :o ??? ;D
Citat från: Carl W skrivet 01 augusti 2007, 00:51:28 AM
Varför saknas plåten nedanför förarfönstret på många bussar av denna typ?
Den sitter inte så hårt fast. Och det verkar vara medvetet, då man om man utnytjar överhänget över en refug ibland inte har tillräkligt med markfrigång för att klara refugen, då säger det "plopp - klang" och plåtbiten ligger på marken. En vaken förare, (han vaknade förhoppningsvis nu, då han ju innan träffade refugen), kliver då ur, och sätter enkelt tillbaka biten i de snäppfästen som har släppt, och vipps har du en hel buss igen, nu så verkar det vara så att vissa inte gör så, och då åker man omkring utan plåtbit. (När jag körde brukade jag plocka upp dessa och ta med till garaget, det brukade vara uppskattat i verkstaden).
Där bakom sitter cirkulationspumpanra för värmen(Ett par av dem) och oftast när man ska sätta dit plåten igen så sätter man den mett ett fäste bara, istället för 2, och då när en förare använder överhänget över tex en trottoar som är lite väl hög så "ploppar" den loss...
Hört talas om felkörning? :)