Skeppsbron, Stockholm idag
RUA 019. Registrerad den 20 april i år. Alltså hyggligt färsk.
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=05AF9F402F4811DE95019FF950D821AF)
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=38646D302F4811DE8298627950D821AF)
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=4FF8CDB02F4811DEB081E2CF50D821AF)
snygg blå lack
Första svensksålda 9900II ?
Riktigt läcker lack..
Citat från: Greger Larsson skrivet 22 april 2009, 18:44:43 PM
Första svensksålda 9900II ?
9700HD enl. både Transportstyrelsen och Svensk Busshistoria. Hade samma misstanke :D
Citat från: Ante skrivet 22 april 2009, 19:47:56 PM
9700HD enl. både Transportstyrelsen och Svensk Busshistoria. Hade samma misstanke :D
9700 med 9900-look? :)
Enligt min mening så är det där en 9900. Om man tittar på den sluttande fönsterlinjen och jämför med den 9900 som jag tog bild på i Kortrijk. 9700 har ej denna sluttande fönsterlinje.
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/YV3R8L32X7A120991_Vo_B12B_6X2_Volvo.jpg?t=1240427460)
//Niclas
Givetvis är det en 9900. Å andra sidan har Verspeider rätt i så motto att släktskapet med 9700(HD) numera är stort jämfört med då Drögmöller tillverkade den tidigare 9900:an.
Regel 2: Fota om möjligt emblemen på "bakluckan" vid eventuell osäkerhet. (Regel 1 är ju att alltid fota bussen bredvid) ;)
Det jag menade med mitt förra inlägg var att jag undrade om det även fanns en 9700-modell med teatergolv och sluttande fönsterlinje, men det verkar ju ytterst ologiskt. Även jag vill få detta till en 9900. Är separat förardörr på vänster sida standard på alla 9900 föresten?
Vi tar väl baksidan då
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=DD9B5F202FCA11DEB36233DC50D821AF)
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=0DFFFB802FCB11DE905D5B7E50D821AF)
Citat från: NHK skrivet 23 april 2009, 07:54:05 AM
Vi tar väl baksidan då
Kanon. Tack för det.
//Niclas
Men vad trevligt med en ny 9900 i Sverige :D
Citat från: Ante skrivet 23 april 2009, 07:58:34 AM
Men vad trevligt med en ny 9900 i Sverige :D
Verkligen. Hoppas det blir fler. Några sådana skulle inte skada på Norrlandskusten framöver. Undrar om man kan beställa en 9900 som 15-meters godsbuss, eller kanske rentav som 20-meters godsledbuss? 8)
Blir kanske svårt med bakmotorn som Volvo numera envisas med.
Citat från: Verspieder skrivet 23 april 2009, 08:07:33 AM
Verkligen. Hoppas det blir fler. Några sådana skulle inte skada på Norrlandskusten framöver. Undrar om man kan beställa en 9900 som 15-meters godsbuss, eller kanske rentav som 20-meters godsledbuss? 8)
Blir kanske svårt med bakmotorn som Volvo numera envisas med.
Du kan få Volvon med mittmotor B12M
Citat från: Jan skrivet 23 april 2009, 12:13:24 PM
Du kan få Volvon med miimotor B12M
Även i framtiden? Skulle inte Volvo avveckla mittmotorn framöver? :(
Citat från: Jan skrivet 23 april 2009, 12:13:24 PM
Du kan få Volvon med mittmotor B12M
Tveksamt om godsledbussen kommer tillbaka i Sverige. det bästa vore att sätta inte 15 m godsboggier på linjerna 10,12,20,21, Verspeider.
Citat från: Verspieder skrivet 23 april 2009, 08:07:33 AM
Verkligen. Hoppas det blir fler. Några sådana skulle inte skada på Norrlandskusten framöver. Undrar om man kan beställa en 9900 som 15-meters godsbuss, eller kanske rentav som 20-meters godsledbuss? 8)
Blir kanske svårt med bakmotorn som Volvo numera envisas med.
Varför skulle 9900:an vara så bra på Norrlandskusten? :P
Precis, fram för Neoplan Star II med Godsutrymme (Ungefär lika troligt/logiskt)... ;D
//Fredrik