Buss-Snack

Allmänna bussforum => Busstrafik => Ämnet startat av: Martin Maltkvist skrivet 11 april 2009, 19:49:21 PM

Titel: Fördelning timgubbar/heltidstjänster
Skrivet av: Martin Maltkvist skrivet 11 april 2009, 19:49:21 PM
Med anledning av Hr Ödlunds inlägg i tråden om Swebus Örebro undrar jag nu hur ovanstående fördelning kan se ut på div. garage.
Titel: SV: Fördelning timgubbar/heltidstjänster
Skrivet av: Martin Maltkvist skrivet 11 april 2009, 21:39:01 PM
Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 april 2009, 20:26:33 PM
Det finns inget svar på den frågan, det är väldigt individuellt, det finns depåer med 150 heltidare (125 på fast lista o 25 på skubben) samt 300 arvodister, det är egentligen ointressant.
Är det dessa (fetstil) som brukar benämnas dagkommenderade?
Titel: SV: Fördelning timgubbar/heltidstjänster
Skrivet av: Trafikar´n skrivet 11 april 2009, 21:42:40 PM
På vissa företag,  depåer/stationer körs alla obekväma tjänster av timanställda
Titel: SV: Fördelning timgubbar/heltidstjänster
Skrivet av: Martin Maltkvist skrivet 11 april 2009, 21:44:27 PM
Citat från: Trafikar´n skrivet 11 april 2009, 21:42:40 PM
På vissa företag,  depåer/stationer körs alla obekväma tjänster av timanställda
Bottenskrapet i godispåsen...
Titel: SV: Fördelning timgubbar/heltidstjänster
Skrivet av: Trafikar´n skrivet 11 april 2009, 21:51:29 PM
skubb, är det som fördelas på arvodister och timanställda men även det som går ut på övertid på fastanställda. Men väldigt regionala uttryck. Vissa GS förare skummar gärna, o där är det övertid..
Titel: SV: Fördelning timgubbar/heltidstjänster
Skrivet av: michael k skrivet 12 april 2009, 09:13:50 AM
slask körning