Vi har precis avslutat ett anbud i Jämtland. Vilket står på tur där?
Hur blev det med nya avtalet för Östersunds stad? Nuvarande åkaren kör ju vidare, men hur ser kraven på vagnparken ut? Blir det några nya vagnar, och vilka byter man då ut då ju alla är exakt lika gamla? Blir det något krav på etanol- och/eller gas under denna period?
Jag vet inte hur många år det nya anbudet är på, men visst borde man kunna klara 5-6 år till utan att byta ut en enda vagn?
Bör inte Inlandsexpressen Mora-Östersund upphandlas snart ? När var det den var ute på anbud sist ? 2002 ?
Citat från: Lars Ödlund skrivet 05 augusti 2007, 20:42:32 PM
Man ska byta ut vagnparken till etanolbussar under avtalsperioden, första bussen kommer väl i vinter?
Oj. Ska alla dieselbussar bort från Östersund under den nya anbudsperioden?
Citat från: Lars Ödlund skrivet 05 augusti 2007, 20:42:32 PM
Man ska byta ut vagnparken till etanolbussar under avtalsperioden, första bussen kommer väl i vinter?
//Lars
Frågan är väl om inte detta kostar mer än det smakar för det är väl egentligen bara SL som nysatsar på etanol vilket väl borde ge högre distrubitionskostnader för bränsle och problem med reservdelslogistik(Även om man här säkert till viss del har nytta av SL:s satsning).
Begärde man in anbud på enbart diesel också?
Citat från: Jo skrivet 16 augusti 2007, 17:46:52 PM
Frågan är väl om inte detta kostar mer än det smakar
Om man skickar iväg en "ny" och helt fungerande vagnpark? Ja!
Kör dagens vagnpark en anbudsperiod till, eller börja byta ut några mest slitna individer med några helt nya fordon. Men inte allt på en gång då bussarna ju knappt hunnat fylla sju år och aldrig körts runt på saltade vägar.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 05 augusti 2007, 20:43:28 PM
Jag har redan svarat på den frågan, 45 an o 63 an är förlängda liksom alla andra av KR:s kontrakt.
//Lars
Hej!
Det betyder alltså att de är förlängda til 2011 väl?
Finns det ingen typ av tidningsartikel om detta eller var hittar man mera fakta om det?
Mvh
Fredrik