Hittade ett litet häfte från 1969 i bokhyllan.
Tycker det kunde vara roligt att visa hur det såg ut bland linjerna i Stockholm vid denna tidpunkt
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=0A8F7A00191B11DEADFECBC550D821AF)
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=6A54B040191B11DEBA7BC0EE50D821AF)
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=7F026B90191B11DE94E8F65950D821AF)
(http://www.magix-photos.com/permamedia?exportclassid=932FD350191B11DE8E94352450D821AF)
Intressant att man före 1972 års trafikreglering körde på Värtavägen, det hade jag missat. Blev 67 44 genom ändring endast av linjenumret, eller var det någon annan lösning däremellan? När förlängdes linjen till Karlbergs station?
Citat från: JDS skrivet 25 mars 2009, 10:58:26 AM
Intressant att man före 1972 års trafikreglering körde på Värtavägen, det hade jag missat. Blev 67 44 genom ändring endast av linjenumret, eller var det någon annan lösning däremellan? När förlängdes linjen till Karlbergs station?
Såvitt jag vet så har 44:an efter högeromläggningen alltid utgått från Karlbers station, och 67:an från Odenplan. 67:an upphörde den 30:e augusti-75, och ersättes av 44:an, som då förlängdes ut till Djurgårds slätten.
/Peter
Fast 67:an inrättades som någon slags förstärkningslinje till 47:an och hade första tiden linjesträckningen Karlaplan - Djurgårdsslätten. Senare förlängdes den till Odenplan och blev heldagslinje med trafik alla dagar i veckan. Reservation för minnesförlust.
Citat från: Mr G skrivet 25 mars 2009, 21:23:52 PM
Fast 67:an inrättades som någon slags förstärkningslinje till 47:an och hade första tiden linjesträckningen Karlaplan - Djurgårdsslätten. Senare förlängdes den till Odenplan och blev heldagslinje med trafik alla dagar i veckan. Reservation för minnesförlust.
Stämmer bra. Förlängningen från Karlaplan till Odenplan genomfördes först den 2:a februari-69. Samtidigt infördes dubbeldäckare H35 på linjen.
/Peter
Mycket trevliga kartor, de va annat än de skitkartor Sl har i tidtabellerna idag!