(http://www.bussmicke.se/TEMP/Lysekils_Busstrafik_2144_BJF171_Stockholm_090315.jpg)
SNyggt då dröjer väl inte lägge till skånetrafiken köper några förvånar inte mig alls dom gör det :)
Vad ska Skånetrafiken ha bussar till? :P Men dessa skulle passa bra på Skåneexpressen. Kanske något för Veolia i framtiden? Fast deras Volvo 9700 är faktiskt inte så gamla att de behöver bytas.
Trevligt att du fick den i alla fall, men du missade en annan Rasken i lördags ;)
//Niclas
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 16 mars 2009, 06:58:10 AM
Trevligt att du fick den i alla fall, men du missade en annan Rasken i lördags ;)
//Niclas
Jo, denna var inte lika intressant att få då man redan hade den.
Vad gjorde den i stockholm? :D
Säkert beställningskörning iom att Lysekil inte har några turistbussar i Kalmar.
Den var fin den. Hoppas vi för se dem i Örebrolän
Citat från: Johan B skrivet 18 mars 2009, 15:58:56 PM
Säkert beställningskörning iom att Lysekil inte har några turistbussar i Kalmar.
Helt rätt antagande! :-)
Citat från: Cyklisten skrivet 16 mars 2009, 02:12:28 AM
Vad ska Skånetrafiken ha bussar till? :P Men dessa skulle passa bra på Skåneexpressen. Kanske något för Veolia i framtiden? Fast deras Volvo 9700 är faktiskt inte så gamla att de behöver bytas.
Skånetrafiken har väl investerat i lite bussar åt Veolia och Arriva i Malmö? Så helt fel var det ju inte.
Har inte Veolia Vestbussar på SkåneExpressen? Motsvarande 2344.
Det har de också, t.ex. Ske 6. men dessa är ju ännu nyare.
Och när det gäller bussinköp så var det fortfarande Arriva respektive Veolia som köpte (och valde) bussar, Skånetrafiken subventionerade.