(http://i7.photobucket.com/albums/y286/Swesim/Buses/6372_RAS_1.jpg)
Som rubriken antydde kom 6372 hem till Råsta på en krok, tryckfall var orsaken.
//Fredrik
Och SSBT 138 drog den ser det ut som om jag inte ser helt fel... :)
//Danne
Jag reagerade på en sak när jag o en annan forumbekant va i stockholm
på besök i höstas,o det va att många bussar hade krockskador,eller
"tillkörningsskador".
Inte många ledbussar som hade intakta "gavlar" bak.
Fast klart,trafiken är nog något intensivare däruppe,o något
trängre än här :)
Vi har kanske fler bussfiler här uppe också..
Fast även om jag nu jämför med min gamla uppväxtstad kristianstad i skåne,
så hade vi sanslöst mycke skador där på Veolias vagnar också.
Trots att där va relativt gott om utrymme o köra på.
Råsta är väll inte det garaget som har minst skador. Men händer väll att förarna svänger utan att kolla i speglarna å så kanske det stod nått i vägen.
Men nog kan man hålla med om att SL-bussar rent allmänt ser ruggigt buckliga
ut jämfört med lokaltrafikvagnar från andra städer... visst kan det vara så
att det krockas mer, men en del av sanningen ligger också i hur man hanterar
skadan när den väl har uppkommit. Det tycks finnas en "kultur" inom SL-garagen
där ribban ligger avsevärt lägre ifråga om vad som fixas, jämfört med andra
ställen i landet. Och det kan inte BARA skyllas på ekonomi/vagnbrist...