är enligt min åsikt Lysekilsbuss nya 9700 för SkåneExpressen.
Plåtad i Hörbydepån tidigare idag.
(http://www.jsbild.se/muppmapp/Lysekilsbuss_DEG405_Hoerby_depa_20090311D.jpg)
Det där var det snyggaste jag sett på länge! Dessutom en annorlunda vinkel. :) 10/10
Citat från: Sundås skrivet 11 mars 2009, 20:52:30 PM
Det där var det snyggaste jag sett på länge! Dessutom en annorlunda vinkel. :) 10/10
Tack!
Ibland får den gamla "24:an" komma till heders igen :)
ojojojo den var skit snygg har den börjat köra nu då :o :o
Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 mars 2009, 20:57:16 PM
ojojojo den var skit snygg har den börjat köra nu då :o :o
Nej, inte ännu.
ok har den dörrar som 1-2-0 då ???
Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 mars 2009, 21:00:01 PM
ok har den dörrar som 1-2-0 då ???
Ja det är det. Lysekil verkar inte köpa något annat på sina expressbussar. Dessa har även 420-motorn precis som de som levererades till Lysekilsdepån för drygt ett år sedan så nu lär det bli gå undan på det skånska slätterna ;). Ruskigt snygga är de ju också, t o m i gult.
Inte illa. Det blir full poäng även från mig för både buss och foto. :)
Riktigt snygg tycker även jag... ;) ännu bättre om man lackat gult i grillen och satt Skånetrafiken där...
Citat från: Johan B skrivet 11 mars 2009, 21:08:15 PM
Ja det är det. Lysekil verkar inte köpa något annat på sina expressbussar. Dessa har även 420-motorn precis som de som levererades till Lysekilsdepån för drygt ett år sedan så nu lär det bli gå undan på det skånska slätterna ;). Ruskigt snygga är de ju också, t o m i gult.
Det är krav sedan några år att bussarna ska ha dörrställningen 1
2. Swebus och Bergkvaras expressbussar efter 2005 är med 1+2
Citat från: Jan skrivet 11 mars 2009, 21:25:06 PM
Det är krav sedan några år att bussarna ska ha dörrställningen 1
2. Swebus och Bergkvaras expressbussar efter 2005 är med 1+2
Men är kravet verkligen på dörrställningen som sådan eller på liftfunktionen? Antar att den dubbla bakdörren medför att liften sitter horisontellt i trappan och därmed är lätt att använda.
Citat från: Peter L skrivet 11 mars 2009, 21:40:56 PM
Men är kravet verkligen på dörrställningen som sådan eller på liftfunktionen? Antar att den dubbla bakdörren medför att liften sitter horisontellt i trappan och därmed är lätt att använda.
precis
Onekligen. Snygg modell i tjusigt utförande. Får väl se hur länge Volvomärket blir kvar. Verkar ju avara mer regel än undantag numera att tillverkarmärkning tas bort (iaf i Skåne och Stockholm).
Ahhhhh, är man alltid i himmelriket nere i Skåne?
Mumma!
Den där var ju faktiskt riktigt riktigt snygg!
Bra att man behållt "grillen" svart. Det bryter av fint mot det gula. :)
Skoj också att få se bilder hemifrån. Hörbybilder är man ju inte direkt bortskämd med (men det kan jag ju bara skylla mig själv på :-X).
Citat från: Bussmicke skrivet 11 mars 2009, 23:15:17 PM
Ahhhhh, är man alltid i himmelriket nere i Skåne?
Mumma!
Du tycker inte Skåne är något vidare va? ;)
Citat från: Fredrik Thurfjell skrivet 11 mars 2009, 23:11:56 PM
Onekligen. Snygg modell i tjusigt utförande. Får väl se hur länge Volvomärket blir kvar. Verkar ju avara mer regel än undantag numera att tillverkarmärkning tas bort (iaf i Skåne och Stockholm).
Stockholm ja, men är det verkligen särskilt vanligt här nere? Jag är väl ouppmärksam men tycker mig att tillverkarnamnet är rätt vanligt att det finns kvar.
Hoppas ju att de inte tar bort det i alla fall. Det ser för dumt ut, är rätt meningslöst också känns det lite respektlöst mot tillverkaren.
Har man ändrat något interiört som passageraren märker av i dessa bussar, eller är det bara en rent exteriör facelift?
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 12 mars 2009, 02:31:27 AM
Jag är väl ouppmärksam men tycker mig att tillverkarnamnet är rätt vanligt att det finns kvar.
Hoppas ju att de inte tar bort det i alla fall. Det ser för dumt ut, är rätt meningslöst också känns det lite respektlöst mot tillverkaren.
Håller med om att det ser bättre ut om tillverkarens logga sitter kvar, men å andra sidan varför ska de få gratisreklam när beställaren betalat miljoner för att få bussen ;)
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 12 mars 2009, 02:33:41 AM
Har man ändrat något interiört som passageraren märker av i dessa bussar, eller är det bara en rent exteriör facelift?
I passagerarmiljön kan jag inte komma på några ändringar, däremot är förarplatsen ny jämfört med gamla 9700.
på vilket sätt är den ny? *nyfiken*
Hvor mange nye er det? Ser at bussen ved siden av også er av nye typen.
Citat från: yupiteru skrivet 12 mars 2009, 10:30:57 AM
på vilket sätt är den ny? *nyfiken*
Förarplatsen? Layouten och själva formen. Ratten är densamma. Totalintrycket ser mer påkostat om du frågar mig. En ny skärm för visning av övervakningskameror och ev. GPS finns också om det är ikryssat på tillvalslistan, vilket det är i de bussarna som bor i Lysekil så dessa har säkert det också. Har tyvärr ingen bild men du kan ju jämföra med några begbussar på ex. www.mascus.se. Sök på turistbussar och Volvo så hittar du 9700:or av alla årsmodeller.
Citat från: Øyvind Berg skrivet 12 mars 2009, 12:31:36 PM
Hvor mange nye er det? Ser at bussen ved siden av også er av nye typen.
Jag såg bara dessa två.
Tack för bildberömmen :)