Såg att Ceris Resor helmark med gods till salu på Bustradecenter.com.
http://www.bustradecenter.com/ads.php?id=298 (http://www.bustradecenter.com/ads.php?id=298)
Ja, den står hos Helmark till försäljning.
Den andra Helmarkaren Ceris 26 (utan godsutrymme) är avstripad och står i Timrå och väntar på att hämtas av köparen.
Kan det här vara en buss på väg till något land österut?
Nej, den ska enligt uppgift bli kvar i landet.
Har det fler nya bussar på gång till Ceris Resor???
Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 juli 2007, 22:38:16 PM
Jaha ja, man gör sig äntligen sig av med dessa "missfoster"
Har man haft bussar som krånglat mer tro?
//Lars
Svar Niklas Erik Johan...
Nåja, Berkhofen CCJ323 var definitivt inget gullebarn...allmänt illa omtyckt av alla...ja utom jag då, som tyckte den var fantastiskt skön att köra och som klarade mig undan problem undantaget ett urladdat batteri en gång i Piteå.
Om du räddare i nöden som körde på Connex i Piteå läser detta, så ett stort TACK än en gång för hjälpen som innefattade:
en hysterisk språngmarsch av undertecknad till Connex garage,
en hjälpstartkärra meddelst privatbil till busstationen,
en förlängningssladd som visade sig vara en halvmeter (jo det är sant) för kort för att räcka till taxistationens närmsta eluttag,
en ny längre kabelvinda från brandkåren (som sedan kom att avslöja att batterikärran var trasig)
och slutligen en hederlig Scania MaxCi och en uppsättning Natokablar innan Berkhofen behagade tuffa igång...
Plan B är kanske att ringa bärgare och få starthjälp på en gång ;)...
Citat från: Lulebjörnen skrivet 30 juli 2007, 00:03:47 AM
Plan B är kanske att ringa bärgare och få starthjälp på en gång ;)...
Jo självklart.
Till saken hör att jag tio minuter innan jag försökte starta bussen stod och pratade med en Connexchaufför som hade kört klart för dagen.
Han åkte iväg de femhundra meterna till Connex garage med bussen.
När jag sedan fick problem såg jag möjligheten till - och fick - snabb hjälp, då jag skulle hämta min grupp en liten stund senare.
Min erfarenhet av bärgare säger att man alltid får vänta länge på dem...
När ventilblocket på reläventilen på en 9700 hade gått sönder och jag ritat fyra präktiga svartstreck vid påföljande tvärnit från 95 till noll på E4 mellan Knivsta och Arlanda fick jag vänta ganska precis två timmar innan tungbärgaren var på plats...
Jag hade tack och lov tom buss den gången, då jag skulle hämta ett hockeylag i elitserien på Arlanda.
De fick den gången åka med en akutbeställd buss från ett annat bolag från Arlanda till Timrå.
Sju timmar efter tvärniten kunde jag sedan backa ut bussen från verkstaden i Råsta och slokörat tomköra hem de trettiofem milen igen. :-\