Busslinkskolan
6526, 6527, 6528 & 6529 har flyttats till Busslinkskolan. Samtliga Scania CN113CLL Maxci Etanol
6750 har skickats från Busslinskolan till AB Demonteringar efter motorras...(Scania CN113CLB)
Trode först att 6750 var den grönvita bussen jag körde från Gullmarsplan ut bland villorna... är den kvar i utbildningsflottan.
är de verkligen lönsamt att köra med etanol när man inte får skattesubventionerad pengar?
Citat från: Tomas Fransson skrivet 14 februari 2009, 21:06:40 PM
Trode först att 6750 var den grönvita bussen jag körde från Gullmarsplan ut bland villorna... är den kvar i utbildningsflottan.
Jo, Såg den i hornsberg imorse
Citat från: Kvarne skrivet 14 februari 2009, 19:50:52 PM
Busslinkskolan
6526, 6527, 6528 & 6529 har flyttats till Busslinkskolan. Samtliga Scania CN113CLL Maxci Etanol
6750 har skickats från Busslinskolan till AB Demonteringar efter motorras...(Scania CN113CLB)
Även 6525 är flyttad dit.
/Janne
Citat från: homer skrivet 14 februari 2009, 21:10:51 PM
är de verkligen lönsamt att köra med etanol när man inte får skattesubventionerad pengar?
Tydligen, bussförarskolan har ju även tidigare haft etanolbussar, ett antal H17E vagnar avslutade ju sitt liv där.
/Måns
Handlar inte bara rent krasst om ekonomi.
Alla bussbolag idag har en miljöpolicy att följa.
Dessutom är äldre etanolbussar godkända att köra i miljözonen vilket inte gamla dieselbussar är. Blivande bussförare måste ju även ges chansen att övningsköra i stan.
// Anders