Vid besök 28/1 hos MAN Lindvreten sågs 7520, 7521, 7522 och 7523 "leveransklara" till JMR i Hammarby.
7519 finns hos JMR. JMR är ett företag som monterar Access och Buss-PC i bussarna. Efter "besöket" hos JMR
levereras bussarna till Söderhallen. 7 bussar i denna serie har ännu inte kommit till Sverige. De väntas till Lindvreten under de närmaste veckorna. Om allt går enligt planerna kommer alla 30 bussar i denna serie att vara ute i trafik senast under mars 2009.
Det har varit lite uppehåll i leveranserna av MAN-biogasboggier till Söderhallen en tid nu. Men den 3/2 levererades dock 7519 till Söderhallen. Lite arbeten återstår dock innan den kan komma ut i trafik någon av de närmaste dagarna. 7520 - 7523 är också "på gång" för leverans inom kort.
I Lindvreten stod idag (förutom 7521-7523) 7524 AFX154 samt 7526 XBU037.
Jo, leveranserna "rullar på". Inom några veckor ska de kvarvarande bussarna i serien vara levererade till
MAN Lindvreten. Bussarna tillverkas i Poznan i Polen och levereras via Göteborg, där de "mellanlandar" hos
Neoplan Väst AB, för vissa arbeten. Därefter körs bussarna för egen maskin till MAN Lindvreten. Senare via
JMR i Hammarby (Access och Buss-PC) innan de når "slutmålet" i Söderhallen.
7519 levererad till Söderhallen 3/2. Första gången ut i trafik 5/2.
7520 levererad till Söderhallen 6/2. Ej i trafik ännu. Därmed har 2/3:djedelar av serien levererats.
7520 första gången ut i trafik 9/2.
7522 levererad till Söderhallen den 20/2 och sattes ut i trafik första gången den 21/2.
7525 är levererad till Söderhallen och sattes ut i trafik första gången på eftermiddagen den 10/3.
7523, 7524 och 7526 finns uppställda på Söderhallens gård. De saknar dock Buss-PC och Accessutrustning. Ska via JMR i Hammarby för montering av denna utrustning, innan de kan komma ut i trafik. 7501 har fått förarbord monterat, men saknar ännu Access-utrustning. Sätts ut i trafik så t.v.
7527 levererades till Söderhallen den 16/3 och sattes ut i trafik på eftermiddagen samma dag.
7528 och 7529 levererade till Söderhallen 20/3. Sätts ut i trafik första gången 21/3.
7526 levererades till Söderhallen 25/3 och sattes ut i trafik på eftermiddagen samma dag. Nu är det bara 3 bussar i denna serie som inte är levererade/satta i trafik - 7523, 7524 och 7530.
7530 stod hos MAN i Lindvreten i början på veckan, tillsammans med 8-9 GUBbar...
7523 levererades till Söderhallen 27/3 och sattes ut i trafik första gången på eftermiddagen samma dag.
7523 tillsammans med 7524 och 7526 har ju tidigare funnits på Söderhallen. Dock ej formellt levererade. Har
sänts till JMR i Hammarby för montering av Buss-PC och Access-utrustning. 7526 är ju i trafik sedan en tid.
7524 väntas från JMR snart. 7530 (som funnits Sverige en tid) väntar på "sin tur" hos JMR innan leverans till
Söderhallen sker. 7501 (f d övningsvagn) är numera fullvärdig medlem i MAN-biogasboggiefamiljen, då den har
fått Access-utrustning monterad. Sätts ut i trafik i samma omfattning som övriga bussar i serien.
Då fick jag mao 7523:s premiärdag på bild, 7529 däremot doftade så mycket nytt som det bara gick när den kärde förbi mog på Skeppsbron igår em.
7524 levererades till Söderhallen 30/3 och sattes ut i trafik på eftermiddagen samma dag.
Idag fångades 7526 så nu saknas bara 7524+7530 samt bättre bilder på 7501+7528
7530 som levererades till Söderhallen 30/3 sattes ut i trafik första gången 31/3. Hela serien (7501 - 7530) är
nu i trafik.