(http://mrbuss.se/temp/090121a.jpg)
Började med att ta ut 4677 från Lunda vid 6-tiden. Körde 117-112-124 sedan in i Brommahallen. Fick denna snygging på bild innan jag promenerade ner till Alvik. Tog över 5491 och körde 114 samt 112 till Spånga, sen var tjänsten slut.
(http://www.mrbuss.se/swebus_bromma/bussar/swebus_5713a.jpg)
Väl i Spånga missade jag precis 517, men innan jag promenerade till Lunda för att hämta bilen kom 5713 in på 119.
(http://mrbuss.se/temp/090121b.jpg)
På vägen tog jag en bild på en blivande bussdepå. Det som syns i bild är tvätthallen.
(http://mrbuss.se/temp/090121c.jpg)
Efter detta bar det iväg till Älvsjö. Här mötte jag upp en bussnackare som stolt rattade denna Omnilink.
(http://mrbuss.se/temp/090121d.jpg)
Lite 161, 160 samt 133 blev det. Kan en ledig bussförare spendera sin tid på något bättre sätt än att.....ja just det, åka buss? :D
(http://mrbuss.se/temp/090121e.jpg)
En liten inredningsbild blev det också...snygga säten det här.
Så såg min dag ut... :)
Bussdepån är det tomten nere vid uppställningen?
slutet av gunnebogatan?
Citat från: Magnus_J skrivet 22 januari 2009, 06:45:31 AM
Bussdepån är det tomten nere vid uppställningen?
slutet av gunnebogatan?
Ja det är alldeles riktigt.
Fina bilder, den där filuren ser bekant ut (som rattar 4707)... ;D
Hur många Carrusar som 5713 finns det i SL-land? Alla i Bromma?
Citat från: Fredrik Klint skrivet 22 januari 2009, 15:52:44 PM
Fina bilder, den där filuren ser bekant ut (som rattar 4707)... ;D
Hur många Carrusar som 5713 finns det i SL-land? Alla i Bromma?
Det finns fyra stycken 8700 LE i SL-land, 5713, 5714, 5719 och 5725. Samtliga kommer ifrån Gävle och är nu placerade i Bromma.
Citat från: Fredrik Klint skrivet 22 januari 2009, 15:52:44 PM
Fina bilder, den där filuren ser bekant ut (som rattar 4707)... ;D
Hur många Carrusar som 5713 finns det i SL-land? Alla i Bromma?
Tack du. Det är bara Bromma som har 8700LE, men sen finns ju Fridströms TUM745 som är en 8700. Men det är ju en lite lyxigare variant med höggolv och manuell låda ;) :P
Aproå 8700LE.
Provåkte 5719 på linje 119 här i veckan. Trevlig och för att vara lågentré en ganska komfortabel buss att åka med.
Men nu undrar jag en sak, tryckknapparna för avstigning. Vem har kommit på att dessa ska sitta i fönsterramen under fönstret??
Det är ju där de sittande passagerarna har sina knän/lår... Hur många omedvetna feltryckningar leder detta till?
Har alla bussar i Gävle(5719 kommer ju därifrån) på detta viset, eller är det något "prov" i denna vagn?
Skjuter också in en annan Brommafråga.
På vilka linjer kan man hitta Brommas ledbussar?
Åkte 119 från Solna till Hässelby på vid 16-17 tiden. Mötte samtliga Carrussar och även massor av andra kortvagnar på 119. Men såg inte på hela em en enda Brommaled ute...
// Ander
Citat från: Anders Lundén skrivet 24 januari 2009, 11:41:22 AM
Men nu undrar jag en sak, tryckknapparna för avstigning. Vem har kommit på att dessa ska sitta i fönsterramen under fönstret??
Det är ju där de sittande passagerarna har sina knän/lår... Hur många omedvetna feltryckningar leder detta till?
// Ander
Ja det där har jag vart med om ett antal gånger på våra egna bussar Anders... Speciellt dom nyare OmniLink vi har (6002-6016 & 6661-6664). För där e knappen utstickande från den gula plast delen. På dom äldre är dom längre in gjutna och skyddade av den gula plasten. I dom nämda bussarna sitter några sådana nyare form av knappar i knähöjd i den främre delen av vagnen och lätta att fel trycka och dess utom så räcker det att passagerarna ska gå längre bak i vagnen och snudda knapparna när dom tar klivet upp i den högre delen.