Kanske inte så mycket bättre där än här? Lika enahanda vagnpark där som här (om man bortser våra Cx i högtrafik), alla tåget såg likadana ut på alla linjerna.
Jo, lite bättre. Inte lika tyst som här, där var det mer diggabelt buller som nästan omöjliggjorde mobilprat på ett positivt sätt.
det blev en hel mängd bilder tagna under dagarna i staden..
(http://www.bussmicke.se/TEMP/081022a_M-6xx_Marques_de_Pombal_Lissabon.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/M-609_Marques_de_Pombal_Lissabon_081022.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/M-631_Marques_de_Pombal_Lissabon_081022.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/M-632_Marques_de_Pombal_Lissabon_081022.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/M-station_Marques_de_Pombal_Lissabon_081022b.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Metrotagsinterior_Avenida_Lissabon_081022.jpg)
Trevliga bilder!
Lätt hänt att slänga posten i fel postlåda :)
Det blev inrikes istället för utrikes ;)
Trevligt.....
Påminner lite om Liljeholmens T-banestation. 8) Är det Veolia som bedriver trafik där?
/Peter
Nej, det är Metropolitano de Lisboa (http://www.metrolisboa.pt/Default.aspx?alias=www.metrolisboa.pt/eng)
Ser lite renare ut runt spåren än här i Stockholm...!
//Danne
Citat från: Peter Rost skrivet 17 januari 2009, 23:24:14 PM
Påminner lite om Liljeholmens T-banestation. 8) Är det Veolia som bedriver trafik där?
/Peter
Ja, Liljeholmen o Johannelund (ev Västra skogen med?) är väl de enda stationerna som har en perrong som inte leder till två spår, av nån anledning väldigt vanligt utomlands - nåt som jag inte förstår varför! - har du lyckats komma
på fel perrongdel tar det en evighet om komma till andra sidan, och har du åkt för långt o vill snabbt åka tillbaka
måste du springa upp o sen ned för att lyckas byta. Sen borde det väl i all rimlighet bli något dyrare att bygga två perrongdelar med?