Hej!
Jag funderar på vad det var som fick Säffle att övergå till att köra över bron på avgången 7.00 från Göteborg istället för att gå över färjorna? Likadant på 18.30 tillbaka, det gav ju pauschans för chaufförer mm. Dessutom på denna ganska långa resa ett fikastopp medan man fortfarande var på väg för passagerarna.
Hälsar
Ingemar
Citat från: IngemarJ skrivet 12 januari 2009, 18:45:01 PM
Hej!
Jag funderar på vad det var som fick Säffle att övergå till att köra över bron på avgången 7.00 från Göteborg istället för att gå över färjorna? Likadant på 18.30 tillbaka, det gav ju pauschans för chaufförer mm. Dessutom på denna ganska långa resa ett fikastopp medan man fortfarande var på väg för passagerarna.
Hälsar
Ingemar
Antagligen därför att man ville ha med Malmö och Kastrup också.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 januari 2009, 21:22:26 PM
Antagligen därför att man ville ha med Malmö och Kastrup också.
Dessutom inga färjetider att passa. Även om färjorna Helsingborg-Helsingör går ofta är det ju inte alls säkert att det finns plats för en buss på nästa färja vid en ev. bussförsening utan det kan bli ännu längre väntetider.
Hej!
Jag trodde att bussar i linjetrafik där körde på samma villkor som hos Vägverket= De har prio och skall släppas med nästa färja.
Hälsar
Ingemar
Citat från: IngemarJ skrivet 13 januari 2009, 14:44:24 PM
Hej!
Jag trodde att bussar i linjetrafik där körde på samma villkor som hos Vägverket= De har prio och skall släppas med nästa färja.
Hälsar
Ingemar
Bussarna bokades in på den avgång som stod i tidtabellen, men blev de försenade fick de vackert vänta på sin tur bland övriga obokade. Färjepersonalen brukar dock prioritera obokade bussar framför obokade lastbilar och personbilar, så jag tror inte just det var något större problem. Det är inte så ofta som färjorna Helsingborg-Helsingör är fullastade.