År 1982 satt jag med som facklig representant i TR:s företagsledning. Eftersom chefen kom från Gotland förlades ofta konferenserna dit. Detta är för övrigt de enda tillfällen jag besökt Gotland. En lucka i allmänbildningen som borde repareras med det snaraste.
Mer uppgifter om bussarna mottages tacksamt.
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/328_a.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/328_b.JPG)
CES 672 har onekligen en något säregen Thor-kaross. Jag konsulterar raskt Willy Forsströms katekes i ämnet Industri AB Thor, Åby och läser följande: C 652, I 172, CES 672 Volvo B61597 1961, chassinr 615-4745, karossnr 1-373, 46+17 pass, Ägare: Trögds Omnibustrafik, Veckholm, 9.61-7.67, Karlsson Bjärges 7.67-9.77, diverse ägare 77-88 bl a ALA-Buss och Tottes Bussar, avreg 88.
Mvh Jan G
Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 november 2008, 22:55:54 PM
En av de Bristol Lodekka som Pigge W importerade, årsm 1967, importerad i maj 1982.
Denna körde jag aldrig, däremot denna syster importerad 1986 (årsm 1965) 4 vxl manuell osynkad låda.
(http://www.lillhagnas.se/bussar/bilder/mdm313.jpg)
Var den inte väldigt tung att köra med en sån låda?? servostyrning då??
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 november 2008, 22:43:32 PM
År 1982 satt jag med som facklig representant i TR:s företagsledning. Eftersom chefen kom från Gotland förlades ofta konferenserna dit. Detta är för övrigt de enda tillfällen jag besökt Gotland. En lucka i allmänbildningen som borde repareras med det snaraste.
Mer uppgifter om bussarna mottages tacksamt.
(http://www.savenfjord.nu/3.sko/328_a.JPG)
Denna bussen har jag bild på när den står strax utanför Eskilstuna 20070722 med annan "reklam" än denna.
****
Tack för alla fina bilder Staffan!
Jag kan inte påminna mig att du har anmärkningsvärt stora fötter, men du måste ha en osedvanligt stor skokartong ;)
HJP