Nu har vi hunnit till vecka 4 av reparationsarbetet.
Bilderna tagna 30/10
Denna vecka har mest bestått i att fixa alla större och mindre skador på sidorna. Bla tagit bort plåten på höger sida mellan dörrarna för att byta ut den plus att man då upptäckte att den ena bränsletanken var lite väl rostig och det bestämdes att den skulle bytas ut.
Sidoskada vänstersida framför bakhjulet.
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/WAG244166YNN31699_Neo_N4416_Cent-14.jpg?t=1227165562)
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/WAG244166YNN31699_Neo_N4416_Cent-15.jpg?t=1227165927)
Här syns den rostiga bränsletanken
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/WAG244166YNN31699_Neo_N4416_Cent-16.jpg?t=1227165954)
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/WAG244166YNN31699_Neo_N4416_Cent-17.jpg?t=1227165997)
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/WAG244166YNN31699_Neo_N4416_Cent-18.jpg?t=1227166027)
//Niclas
Snygg bilder
Vågar nog att säga att den lär komma i trafik igen innan julafton.
Hoppas den inte den kommer var inblandad i några nya incidenter så den hamnar på verkstaden igen p.g.a vinterväglagret som brukar var i Uppsala.
De verkar göra ett gediget arbete. Det verkar som att man passar på att byta ut lite andra saker med när man ändå håller på. Bussen blir nog riktigt fin när den blir klar :D
Man tjänar på att göra ett ordentligt jobb och passa på och byta lite till när man ändå håller på...
Jag har alltid undrat hur vridstyvheten blir på hellåggolvsbussar. De måste vara väldigt starka balkar i golvet samt bärande balkar i taket, för det där golvet ser inte så tjockt ut, och vanligt stål blir väl knäckt om det ska hålla upp all vikten av bussen i den tjockleken?