Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Mikael Ringmarck skrivet 18 november 2008, 12:18:22 PM

Titel: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Mikael Ringmarck skrivet 18 november 2008, 12:18:22 PM
Igår var första dagen på jobbet efter 10 dagars semester. Detta innebar ett kvällspass på "Nynäsexpressen", första gången för mig sen i augusti. Nytt för mig var stationen Gröndalsviken som ersatt Nynäs havsbad. Linje 35 och 35X är förlängda med någon km för att vända i den nya terminalen. Vagnen jag fick tilldelad var 4678, trevlig bekantskap som senast kommer från Björknäs.

(http://www.mrbuss.se/temp/08111701.jpg)
4678 vid Gröndalsvikens relativt nya station.

(http://www.mrbuss.se/temp/08111702.jpg)
Inväntar avgångstid kl 23:00 på den sista 35:an mot Västerhaninge.

(http://www.mrbuss.se/temp/08111801.jpg)
Tomkörning mot Brommahallen. Här vid Hammersta strax norr om Ekeby.

(http://www.mrbuss.se/temp/08111802.jpg)
Klockan är över 1 och det bär äntligen av hemåt till en varm säng.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Björn Forslund skrivet 18 november 2008, 13:49:56 PM
Hej
Är det någon som åker med bussen när tåget fungerar?
Tycker jag ser många nersläckta 35:or passera.

/Björn
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: herblind skrivet 18 november 2008, 14:58:55 PM
Hej,
nu finns bildbevis på att ni som kör "dödens väg" använder vår hpl (854) för tidreglering. Jag förstår att ni inte kan/vill åka nån annanstans. Det går inte att få in led på hållplatsen, inte ens när kortis används, oftast är det led ni kör med. Ofta har vi led på 854:an. Inget större  problem men ge en f.d. Swebus(e) kollega en tanke av hänsyn.
Kul att träffa en o annan f.d. Björknäs kollega på 35-turerna.

Vi ses
/herb
P.S. Numera i ÖSGA o NYGA
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Ulf Rådeström skrivet 18 november 2008, 16:37:27 PM
Citat från: herblind skrivet 18 november 2008, 14:58:55 PM
Hej,
nu finns bildbevis på att ni som kör "dödens väg" använder vår hpl (854) för tidreglering. Jag förstår att ni inte kan/vill åka nån annanstans. Det går inte att få in led på hållplatsen, inte ens när kortis används, oftast är det led ni kör med. Ofta har vi led på 854:an. Inget större  problem men ge en f.d. Swebus(e) kollega en tanke av hänsyn.
Kul att träffa en o annan f.d. Björknäs kollega på 35-turerna.

Vi ses
/herb
P.S. Numera i ÖSGA o NYGA

Jovisst ska vi ge er en tanke, men nu är ju inte trafiken så väldigt omfattande vid den där hållplatsen, så jag tror knappast det är något oerhört problem.
Dessutom trafikeras 35 och 35x med bussar från några inhyrda bolag, där bussarna är för höga för att komma igenom viadukten under järnvägen, vilket gör att man får köra (på dispens) genom centrum,..och då finns det ingen "annanstans" att köra och reglera...

Visst...andra kanske kan köra bort till garaget som kommer igenom hölet, men turistbussarna kan knappast reglera på nån bostadsgata i närheten framför någon villa.

Så det är nog ett problem du får leva med framöver tror jag, eftersom tiden och kostnaden för tomkörande fram och tillbaka till andra ställen säkert inte är försvarbar för beställaren av trafiken. Vi är för övrigt där av samma anledning - att utföra ett uppdrag för SL - så hänsyn måste ges från båda entreprenörerna.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Ulf Rådeström skrivet 18 november 2008, 16:42:53 PM
Citat från: Björn Forslund skrivet 18 november 2008, 13:49:56 PM
Hej
Är det någon som åker med bussen när tåget fungerar?
Tycker jag ser många nersläckta 35:or passera.

/Björn

Hej!
En och annan bara som har fem meter närmare hem eller inte vill åka tåg så nja...
Varannat tåg kommer ju in på "fel" perrong i VH..så då kan det bli några till som inte orkar gå under spåret utan tycker det är enklare o ta bussen.

...men bussarna är väldigt bra att ha parallellgående ifall det händer något...och det verkar fortfarande vara lite skakigt.
I onsdags stod jag på pass i Ösmo med en dubbeldäckare och fick tycka in 7.45 mot VH då strömmen plötsligt la av på banan.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Björn Forslund skrivet 18 november 2008, 20:56:16 PM
Citat från: Ulf Rådeström skrivet 18 november 2008, 16:42:53 PM
Hej!
En och annan bara som har fem meter närmare hem eller inte vill åka tåg så nja...
Varannat tåg kommer ju in på "fel" perrong i VH..så då kan det bli några till som inte orkar gå under spåret utan tycker det är enklare o ta bussen.

...men bussarna är väldigt bra att ha parallellgående ifall det händer något...och det verkar fortfarande vara lite skakigt.
I onsdags stod jag på pass i Ösmo med en dubbeldäckare och fick tycka in 7.45 mot VH då strömmen plötsligt la av på banan.


Hela pendeltågstrafiken är skakig, idag var det som bekant totalstopp med timslånga förseningar som följd. För mig blev det tunnelbana från Farsta.
Bussar parallellt med tågen behövs uppenbarligen inte bara på Nynäsbanan. Men oj vad många bussar det skulle behövas.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: homer skrivet 18 november 2008, 21:06:32 PM
Citat från: Ulf Rådeström skrivet 18 november 2008, 16:37:27 PM
Jovisst ska vi ge er en tanke, men nu är ju inte trafiken så väldigt omfattande vid den där hållplatsen, så jag tror knappast det är något oerhört problem.
Dessutom trafikeras 35 och 35x med bussar från några inhyrda bolag, där bussarna är för höga för att komma igenom viadukten under järnvägen, vilket gör att man får köra (på dispens) genom centrum,..och då finns det ingen "annanstans" att köra och reglera...

Visst...andra kanske kan köra bort till garaget som kommer igenom hölet, men turistbussarna kan knappast reglera på nån bostadsgata i närheten framför någon villa.

Så det är nog ett problem du får leva med framöver tror jag, eftersom tiden och kostnaden för tomkörande fram och tillbaka till andra ställen säkert inte är försvarbar för beställaren av trafiken. Vi är för övrigt där av samma anledning - att utföra ett uppdrag för SL - så hänsyn måste ges från båda entreprenörerna.

Och här har vi beviset på den avsky/avundsjuka som busslinkförarna i ösmo har mot att Swebus får köra ersättningen och inte dem själva...
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Niclas Wennerlid skrivet 18 november 2008, 21:53:02 PM
Citat från: homer skrivet 18 november 2008, 21:06:32 PM
Och här har vi beviset på den avsky/avundsjuka som busslinkförarna i ösmo har mot att Swebus får köra ersättningen och inte dem själva...

Vilket j-la trams! Tror inte för en sekund att ösmoförarna har någon som helst avsky/avundsjuka mot att Swebus fick avtalet på pendeltåget, sådant slåss man om på högre nivå. Kanske finns någon eller några av Ösmos förare som tycker det är roligt att köra ersättningstrafik men jag tvekar starkt att dessa förare tar ut sin avsaknad på Swebus förare.

Om det finns någon schism mellan Busslinks och Swebus förare i Västerhaninge/Nynäs är det nog som exemplet ovanför visar - platsbrist när alla ska ska försöka få plats vid terminalerna o.d.
F.ö. kan den kritiken nog komma åt bägge håll.

//Niclas
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: homer skrivet 18 november 2008, 22:05:08 PM
Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 18 november 2008, 21:53:02 PM
Vilket j-la trams! Tror inte för en sekund att ösmoförarna har någon som helst avsky/avundsjuka mot att Swebus fick avtalet på pendeltåget, sådant slåss man om på högre nivå. Kanske finns någon eller några av Ösmos förare som tycker det är roligt att köra ersättningstrafik men jag tvekar starkt att dessa förare tar ut sin avsaknad på Swebus förare.

Om det finns någon schism mellan Busslinks och Swebus förare i Västerhaninge/Nynäs är det nog som exemplet ovanför visar - platsbrist när alla ska ska försöka få plats vid terminalerna o.d.
F.ö. kan den kritiken nog komma åt bägge håll.

//Niclas


Tyvärr skrev jag som jag gjorde på grund av egen erfarenhet... även efter att ha pratat med förare i Ösmo

jag säger inte att förarna har något emot förarna bara för att dem jobbar på Swebus,


bland annat får Swebus Personal inte visa sig på busslinks depåer frö att text gå på toa eller köpa en kaffe.
de kan helt klart ha att göra med att någon har gjort något som inte uppskattas, de vet jag inget om, men så är de tyvärr...
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Ulf Rådeström skrivet 18 november 2008, 22:37:49 PM
Citat från: homer skrivet 18 november 2008, 22:05:08 PM
Tyvärr skrev jag som jag gjorde på grund av egen erfarenhet... även efter att ha pratat med förare i Ösmo

jag säger inte att förarna har något emot förarna bara för att dem jobbar på Swebus,


bland annat får Swebus Personal inte visa sig på busslinks depåer frö att text gå på toa eller köpa en kaffe.
de kan helt klart ha att göra med att någon har gjort något som inte uppskattas, de vet jag inget om, men så är de tyvärr...

äh...de där är kvalificerat bullshit rent ut sagt.
Jag jobbar visserligen inte på Swebus, men är inhyrd av företaget, och därmed jämställd...alltså icke Busslinkare..o jag har varit på toa i Nynäs utan problem....MED min buss inne på depån.

Ursäkta om jag ryter till lite, men ibland får det faktiskt vara bra med rent skitsnack.
Visst...det finns förare som kan vara av lite konstiga uppfattningar..men bara för att du pratat med någon förare i Ösmo, innebär det knappast att alla andra är portade från depåerna när man kör samma trafik och kanske behöver gå på toaletten.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: virtual1 skrivet 18 november 2008, 23:18:48 PM
Citat från: homer skrivet 18 november 2008, 22:05:08 PM
Tyvärr skrev jag som jag gjorde på grund av egen erfarenhet... även efter att ha pratat med förare i Ösmo

jag säger inte att förarna har något emot förarna bara för att dem jobbar på Swebus,


bland annat får Swebus Personal inte visa sig på busslinks depåer frö att text gå på toa eller köpa en kaffe.
de kan helt klart ha att göra med att någon har gjort något som inte uppskattas, de vet jag inget om, men så är de tyvärr...

Fast jag förstår inte vad som skulle vara konstigt med detta? Jag skulle aldrig släppa in nån från SIBA på vår toalett t.ex. på jobbet, vi har ju både budgetar o intern planering framme, så att en konkurrent (om ändock kollega inom branschen) inte får komma in i personalutrymmena så kan jag inte förstå varför det skulle vara underligt???
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: michael k skrivet 19 november 2008, 09:53:04 AM
platsbrist?
då skulle ni varit med utanför hotel florida norte i madrid i somras när femton bussar skulle samsas om två platser kl8 på morgonen
vad gorde vi?
vi dubelparkade gatan bort och väntade på våran tur nemas problemas
sedan hjälptes man åt när det behövdes

Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Mikael Ringmarck skrivet 19 november 2008, 11:56:52 AM
Citat från: herblind skrivet 18 november 2008, 14:58:55 PM
Hej,
nu finns bildbevis på att ni som kör "dödens väg" använder vår hpl (854) för tidreglering. Jag förstår att ni inte kan/vill åka nån annanstans. Det går inte att få in led på hållplatsen, inte ens när kortis används, oftast är det led ni kör med. Ofta har vi led på 854:an. Inget större  problem men ge en f.d. Swebus(e) kollega en tanke av hänsyn.
Kul att träffa en o annan f.d. Björknäs kollega på 35-turerna.

Vi ses
/herb
P.S. Numera i ÖSGA o NYGA

På bilderna ovan är bussen enbart uppställd för fotografering. När jag tidsreglerar kör jag runt och ställer mig på andra hållplatsen, ut mot gatan. Visserligen 854ans hållplats det med, men ställer man sig långt bak med kortvagn är det inga större problem för ordinarie bussar. De kvällar jag kört har det nästan uteslutande varit kortvagn eller boggi på 854.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: JDS skrivet 19 november 2008, 12:16:22 PM
Citat från: virtual1 skrivet 18 november 2008, 23:18:48 PM
Fast jag förstår inte vad som skulle vara konstigt med detta? Jag skulle aldrig släppa in nån från SIBA på vår toalett t.ex. på jobbet, vi har ju både budgetar o intern planering framme, så att en konkurrent (om ändock kollega inom branschen) inte får komma in i personalutrymmena så kan jag inte förstå varför det skulle vara underligt???

Men du jobbar ju på ett vanligt företag. De företag som det här är frågan om skulle aldrig våga visa några viktiga papper ens för sin egen personal, så det är totalt ofarligt att släppa in konkurrentens personal i personalutrymmena!
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Mikael Ringmarck skrivet 19 november 2008, 12:30:52 PM
(http://www.mrbuss.se/temp/08111803.jpg)
Igår var det 4679 som gällde på Nynäs. Klockan är efter 23 i ett totalt öde Ösmo. Detta var hållplatsen för linje 35 mot Vhe i somras, men man verkar ha slagit ihop den med hållplatsen mot Nynäshamn. Nytt bottenrekord var det förövrigt detta pass. På 3 och ½ släng fram och tillbaka hade jag en passagerare! Räknar inte Kvarne som passagerare då han bara var ute i "förströelsesyfte"... :D
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Karsten skrivet 19 november 2008, 12:48:49 PM
Citat från: Mrbuss skrivet 19 november 2008, 12:30:52 PM

Igår var det 4679 som gällde på Nynäs. Klockan är efter 23 i ett totalt öde Ösmo. Detta var hållplatsen för linje 35 mot Vhe i somras, men man verkar ha slagit ihop den med hållplatsen mot Nynäshamn. Nytt bottenrekord var det förövrigt detta pass. På 3 och ½ släng fram och tillbaka hade jag en passagerare! Räknar inte Kvarne som passagerare då han bara var ute i "förströelsesyfte"... :D

Det känns så skönt att veta att mina skattepengar används till att köra tomma bussar fram och tillbaka längs Nynäsvägen parallellt med fungerande tågtrafik. ::)
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Ersa skrivet 19 november 2008, 12:59:32 PM
Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2008, 12:55:12 PM
Men det bästa vore ju att sätta in direktbussar till City och skrota den gamla järnsängen.....

Hur blir det när väg och järnväg är helt färdigutbyggd Stockholm-Nynäshamn? Blir det dubbelspår hela vägen? Har det talats om att sätta in direkttåg? Nya motorvägen lär då iaf innebära att restiden med direktbuss minskas kraftigt.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Karsten skrivet 19 november 2008, 13:00:18 PM
Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2008, 12:55:12 PM
Det är ju så att merkostnaden jmf med att ha bussarna stående utefter linjen under trafikdygnet i väntan på att tågtrafiken ska haverera (vilket ju sker med alltför täta mellanrum) är ganska låg.

Merkostnaden i arbetstid och för innehav av fordon ja. Men det kostar både pengar, slitage och trängsel på vägar och miljö att okynnesköra runt tomma bussar bara för "skojs skull".


Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2008, 12:55:12 PM
Men det bästa vore ju att sätta in direktbussar till City och skrota den gamla järnsängen.....

Det kan ju du tycka, men av delvis samma anledningar som ovan har jag svårt att ta ditt inlägg på allvar. Med vettiga signalställverk och en smartare tidtabellslösning är tåget oslagbart, och det vet du också.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Karsten skrivet 19 november 2008, 13:13:09 PM
Nä just det, alltså är det "bara" att se till att göra tåget attraktivt igen så Nynäshamn slipper bli den mest miljöovänliga kommunen i Stockholms län. Nu har man ännu bättre förutsättningar med fler stationer och längre plattformar, så se till att fordonstillgången är så pass bra att bytet i VH kan slopas, det är nämligen den enda anledningen jag kan se till att bytet är kvar.

Är man förresten helt klar Nynäsbanans upprustning?
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Karsten skrivet 19 november 2008, 13:19:09 PM
Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2008, 13:15:52 PM
Det är ju spårägaren som "förbjudit" trafik med genomgående tåg eftersom bansträckan anses generera förseningar som sprider sig till resten av nätet, så några genomgående tåg utöver några i rusningen kommer det inte att bli än på många år.

Okej, och lösningen är alltså att lägga ner järnvägen?
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Björn Forslund skrivet 19 november 2008, 13:29:25 PM
Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2008, 13:22:20 PM
Krasst så skulle det faktiskt vara samhällsekonomiskt lönsamt att helt ställa in trafiken söder om Västerhaninge fram till att bansträckan är helt ombyggd och banverket kan "garantera" en problemfri trafik (givetvis kan det alltid uppstå störningar men inte av dagens återkommande slag)


Ja, så länge vi har ett Banverk som inte verkar ta sin uppgift på allvar och nonchalerar de som åker med tågen kan man ifrågasätta om Nynäsbanan söder om Vhe har någon vettig funktion. Det är ju groteskt att en järnväg ska fungera så illa att man måste ha ständig parallell busstrafik. Nu gäller det inte bara 35:orna till Vhe, utan även 861 till Gullmarsplan, som är väldigt välbesatt med fd tågresenärer. Jag provade 861 och tog tuben till Cst, sedan vidare med tåget mot Jakobsberg. Det tog faktiskt bara 10 min längre tid, även om jag hade tur med bytena...
Sedan har vi de ständigt återkommande vagnfelen, som indikerar att X60 inte alls är så bra som de borde vara.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 19 november 2008, 16:53:31 PM
Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2008, 13:33:08 PM
När motorvägen blir klar kan man anta att med direktbuss till cityterminalen blir din restid sannolikt kortare än tågets tidtabellsenliga tid.

Redan den s k "Bilersättning" som PTS körde i samband med Cityterminalen i början av november körde snabbare än tåget trots den dåliga vägen närmast Nynäshamn. Föraren som körde hela veckan uppgav att han kört på 47-48 minuter som bäst, normalt runt 55 minuter och som mest 59 minuter frånsett den gången han fick köra en omväg på grund av en olycka. Då blev han 65 minuter sen.
Pendeltåget tar 63 minuter förutom två tåg som går utan byte i Västerhaninge på morgonen. Dessa går på 55 minuter. Tidtabellsenlig tid alltså.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Björn Forslund skrivet 20 november 2008, 09:56:11 AM
Hej

Det trista med "direkttågen" på morgonen är att om de är bara lite sena, då släpper man iväg Bålsta-tåget från Vhe FÖRE och detta stannar vid samtliga stationer och agerar bromskloss för "direkttåget" som efter ständiga obekväma inbromsningar och stopp till sist kommer till Cst ca 15 min försenat.
Ibland sitter det någon med simultanförmåga på Trafikledningen, och då kan man få se X10 och X60 avgå samtidigt parallellt från Vhe. Efter Jordbro tar sedan X10:an täten och susar obehindrat vidare mot stan.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Skalman skrivet 20 november 2008, 19:49:46 PM
Nu är det väl såhär att depåerna/garagen/rastlokalerna ägs av SL, så att
beteckna tågersättning som "konkurrerande trafik" är nog lite galet. Därmed
faller påståendet att "släppa in personal från andra företag".

Dessutom finns exempel på tjänster där förare från operatören X
har schemalagd matrast i lokaler som disponeras/brukas av personal
från operatören Y. Så SL är SL är SL...
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Karsten skrivet 20 november 2008, 22:58:56 PM
Citat från: Skalman skrivet 20 november 2008, 19:49:46 PM
Nu är det väl såhär att depåerna/garagen/rastlokalerna ägs av SL, så att
beteckna tågersättning som "konkurrerande trafik" är nog lite galet. Därmed
faller påståendet att "släppa in personal från andra företag".

Dessutom finns exempel på tjänster där förare från operatören X
har schemalagd matrast i lokaler som disponeras/brukas av personal
från operatören Y. Så SL är SL är SL...

Nja, entreprenörerna hyr lokalerna av SL. I de fall konkurrerande företag nyttjar varandras hyrda lokaler så regleras det nog i nåt avtal entreprenörerna emellan.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Peter Rost skrivet 21 november 2008, 23:35:39 PM
Denna busstrafik upphör vid månadsskiftet, nov/dec.

/Peter
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Björn Forslund skrivet 21 november 2008, 23:45:41 PM
Aha, tillträder ny ledning för Banverket i stockholmsregionen vid denna tidpunkt?
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Karsten skrivet 22 november 2008, 00:02:05 AM
Citat från: Björn Forslund skrivet 21 november 2008, 23:45:41 PM
Aha, tillträder ny ledning för Banverket i stockholmsregionen vid denna tidpunkt?

Du menar att det är oförsvarligt att sluta köra de tomma bussarna fram och åter trots att tågen går? Att bussar står i beredskap har jag inget emot, även om det ibland ses som den perfekta lösningen på en mindre väl fungerande järnväg i stället för att angripa de riktiga problemen. Troligtvis kommer det finnas bussar beredda ett tag framåt tills man ser att Nynäsbanan fungerar tillfredsställande.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Peter Rost skrivet 22 november 2008, 01:53:59 AM
Citat från: Björn Forslund skrivet 21 november 2008, 23:45:41 PM
Aha, tillträder ny ledning för Banverket i stockholmsregionen vid denna tidpunkt?

Föga troligt....
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 22 november 2008, 09:13:19 AM
Citat från: Peter Rost skrivet 22 november 2008, 01:53:59 AM
Föga troligt....

Och även om så kommer inte en ny ledning att kunna råda bort på problemen samma dag de tillträder.
Att man ställer in bussar som går tomma är väl inte så konstigt. Det man borde göra är att satsa på direktbussar till Stockholm som alternativ till tågen. Samt förstås att använda de nu frigjorda resurserna till att ha bussar i beredskap.
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Marc skrivet 22 november 2008, 09:42:06 AM
Vi får väl hoppas på det fortsätter köras bussar om än i annan form!
Är faktiskt ganska så trevligt att ratta runt där nere på Södertörn, snälla kollegor från diverse garage som håller låda. Någon direkt osämja med lokalbussarna har iaf inte jag kännt av.

(http://i250.photobucket.com/albums/gg255/trollfjord/SL/IB502-VH.jpg)
Dessutom har jag fortfarande inte sett skymten av något vildsvin vid Nynäs, bara det är skäl nog att fortsätta köra!  ;) ;)
(för er icke 08-or: Vildsvin är (ännu) ovanliga här, men det varnas för dem utanför Nynäs!)
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Marc skrivet 22 november 2008, 10:01:21 AM
Citat från: Peter Rost skrivet 21 november 2008, 23:35:39 PM
Denna busstrafik upphör vid månadsskiftet, nov/dec.

/Peter
Nyfiken fråga:
Var finner man denna info?
Titel: SV: Ett pass på dödens väg
Skrivet av: Peter Rost skrivet 22 november 2008, 19:11:36 PM
Citat från: Marc skrivet 22 november 2008, 10:01:21 AM
Nyfiken fråga:
Var finner man denna info?

Hörde det från en bekant som kör för ett av de inhyrda bolag som Swebus hyr in.Möjligt att den "informationen" inte stämmer, eller är det så att Swebus själva kommer att sköta denna trafik vid månadsskiftet.

/Peter