(http://i231.photobucket.com/albums/ee13/ovebojarp/img930.jpg)
Mellan denna Saab 95 -68? (FUT 223) och Volvon hade jag en kortare tid
även en liknande Saab fast 2-taktare. Den var dock ljusblå och numret har försvunnit
ur minnet. Jag tror den var en 63-års. FUT 223 hängde med till 76 då jag lyckades
komma hem till Jämtland.
Fina grejor de där små Trollhättekombi-måsvingarna! :D Själv har jag en likadan, fast svart och av årsmodell 1975A ståendes i väntan på renovering.
Ja, den var skön att ha med det utrymme som fanns, synd bara att min var
en fd åkeribil, så undersidan var inte direkt något att hurra för, dock var
karossen i övrigt bra.
Wow! Sådana vagnar ser man inte ofta nuförtiden!
95:orna har man ju kul minnen av från barndomen. Här kan man snacka om "sportkombi". Har fortfarande inte riktigt lyckats klura ut när SAAB:s själ försvann. Var det med 900? Tycker tyvärr att de tappat mycket av det odefinierbart SAABiska som fanns när man var liten.
Precis du har helt rätt där dagens SAAB är inte som förr
Speciellt det bakvända X-tra sätet längst bak i deformationszonen..
Sedan hade vi ju frihjul och rattväxel.... 8)
Tänk om SAAB f-låt GM kunde producera en "retro-96:a" likt man gjort med "Hundkojan" "FIAT 500" och "Bubblan" fast med dagens teknik... :D
/B
Citat från: Bengt Jönsson skrivet 05 november 2008, 19:24:43 PM
Tänk om SAAB f-låt GM kunde producera en "retro-96:a" likt man gjort med "Hundkojan" "FIAT 500" och "Bubblan" fast med dagens teknik... :D
En 1000 kg lätt bil med en 1,4-liters V4 med fulltrycksturbo! Tjoho vad det skulle gå undan på grusvägarna! :D