Veckan började i ottan
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_7833.jpg)
fick sedan första bilden på
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_7843.jpg)
eftermiddagen fick man dansa
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8037.jpg)
Tisdagen startade vid
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8047.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8065.jpg)
och sedan en tur från
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8077.jpg)
åter en eftermiddag i dansens tecken
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8088.jpg)
Onsdag, en tur från
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8091.jpg)
på en tur (billedes) så träffade jag på
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8108.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8143.jpg)
Den gråa torsdagen började ute vid
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8308.jpg)
hittade en MAN
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8310.jpg)
och hamnade åter ute vid
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8313.jpg)
samt vid
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8318.jpg)
för att sluta dagen med en tur till
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8322.jpg)
På fredagen hamnade jag ute vid
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8325.jpg)
och under dagen fick jag även dessa på bild
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8336.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8340.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8343.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8405.jpg)
slutade dagen med att köra till
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8418.jpg)
och sedan till
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8422.jpg)
där jag träffade denna MAN, si där var det inte slut utan en tur återstod ut till Ingarö
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8443.jpg)
"Pinkpaus" och sedan
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8426.jpg)
HEJ
Tack för ännu ett trevligt bildsvep. Fanns ju en hel del trevliga och fina miljöbilder där. Blir riktigt sugen på ett STHLM besök nu och leta åt alla trevliga bryggor. Det var tex du som fick mig och bestämma mig för att leta åt våra bryggbackningar här i norr. TEX var det dina bilder som fick mig och planera och utföra det som sedan blev söndagsbild del 43. Så fortsätt gärna och visa dina bilder här, för dom inspirerar en och annan....
/J
Citat från: Jona skrivet 21 oktober 2008, 18:29:52 PM
HEJ
Tack för ännu ett trevligt bildsvep. Fanns ju en hel del trevliga och fina miljöbilder där. Blir riktigt sugen på ett STHLM besök nu och leta åt alla trevliga bryggor. Det var tex du som fick mig och bestämma mig för att leta åt våra bryggbackningar här i norr. TEX var det dina bilder som fick mig och planera och utföra det som sedan blev söndagsbild del 43. Så fortsätt gärna och visa dina bilder här, för dom inspirerar en och annan....
/J
Tack för att du gillar bilderna. Om du backar för långt så skyll inte på mig ;D
En undran Björkviks brygga där ser det ut som et lutar rätt bra ner mot vattnet... hur funkar det i halkan??? Bussen kanar ner och får sig ett vinterdopp.. ;D vilket iof kan vara uppfriskande... ;)
Citat från: yngrot skrivet 21 oktober 2008, 19:23:36 PM
En undran Björkviks brygga där ser det ut som et lutar rätt bra ner mot vattnet... hur funkar det i halkan??? Bussen kanar ner och får sig ett vinterdopp.. ;D vilket iof kan vara uppfriskande... ;)
Rena bryggbackningar är vintertid inget att tänka på utan när första halkan kommer så gäller vändplanen vilken iofs kan vara såphal även den, vi har haft bussar som kanat för långt ned mot trädet du ser på många bilder därifrån, efter trädet så går det tvärt mot spat och sedan så får bussarna göra sällskap med skeppen som dykarna undersöker på sina expeditioner.
Beror väl mycket på vilken brygga det är!
Man satsar knappast en buss (i plurret) för att få en bra bild, men att bryggbackning inte skulle vara möjligt vintertid håller jag inte med om. Många gånger är bryggbackning ett bra sätt att hålla sig undan för övrig trafik.
Vi har (hade) ett ställe som var lite svettigt emellanåt. Nantes brygga ligger precis i slutet på en brant nedförsbacke, och den har jag haft sjysst respekt för. En gång har bangat ur att åka ner för backen, dvs "skita i" att ta turen ner till bryggan (naturligtvis med trafikledningens medgivande). Jag hade bett att få en buss med snökedjor (då hade jag kört ner till bryggan), men fick en B9S >:(
/J
Tack för fina bilder fråm hem komunnen.
Den här bilden gillade jag bäst.
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8340.jpg)
Citat från: Camilla skrivet 21 oktober 2008, 23:10:16 PM
Tack för fina bilder fråm hem komunnen.
Den här bilden gillade jag bäst.
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8340.jpg)
Pottboda ?? ;)
Citat från: Leif D skrivet 21 oktober 2008, 23:37:37 PM
Pottboda ?? ;)
Japp, strax söder om Kattholmen (där ARCONA-båtarna delvis byggs)
Och huset på bilden heter kvarnen om jag inte mins helt fel
Citat från: Camilla skrivet 22 oktober 2008, 00:22:19 AM
Och huet på bilden heter kvarnen om jag inte mins helt fel
Stämmer men ändå ite riktigt för gamla kvarnen är borta sedan länge ocdh man har byggt ett hus på platsen som ska påminna om den gamla kvarnen.
Tack för uppskattningen av bilderna.
Vad är skillnaden på MANarna med nr 66xx och 68xx. Ser ju lika dana ut.
Citat från: Peter Erret skrivet 22 oktober 2008, 04:30:48 AM
Stämmer men ändå ite riktigt för gamla kvarnen är borta sedan länge ocdh man har byggt ett hus på platsen som ska påminna om den gamla kvarnen.
Tack för uppskattningen av bilderna.
Det var väl nån som tände eld på dem gamla kvarnen
CitatVad är skillnaden på MANarna med nr 66xx och 68xx. Ser ju lika dana ut.
Ingen skillnad alls. De är bara i två olika nummerserier.
Hur funkar MAN nu när de rullat lite grann??
Beträffande 1841....sett en del bilder där SL:bussar varit så skavda på den sk. kofångaren.
Nån som har en förklaring?
Ok!! Sett det på mer än SL-bussar....
/Magnus
Citat från: Fredde_J skrivet 22 oktober 2008, 12:29:41 PM
Ingen skillnad alls. De är bara i två olika nummerserier.
6645-6647 var tänkta för ett annat trafikområde från början, enligt vad jag förstått. HB har säkert ett bra svar på om det är korrekt info..