Den 14 oktober så reggades åter denna buss på Swebus Nacka/Värmdö
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8501.jpg)
Närbild:
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8497.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8499.jpg)
Det var en fröjd att åter få köra bussen, 80.000 mil på nacken och så fin interiört,
Inte ett damkorn på förarplatsen.
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8487.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8491.jpg)
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8495.jpg)
den hade tom fått denna lyx:
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSF_8502.jpg)
Att motor, växellåda, bromsar etc. var perfekta vittnar om att den varit i goda händer.
Detta är sånt som kallas buss,
Var har den varit under senare tiden?
Tackar för dessa bilder + alla din "arbetsbilder"
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 20 oktober 2008, 19:58:25 PM
Detta är sånt som kallas buss,
Var har den varit under senare tiden?
Tackar för dessa bilder + alla din "arbetsbilder"
Tack för att du gillar mina bilder. 4573 kommer från Swebus Tyresö.
CitatAtt motor, växellåda, bromsar etc. var perfekta vittnar om att den varit i goda händer.
Kan rada upp fler, så som 4666, 1870, 1827 som kommer från samma garage... Lika trevliga och välskötta som jag gissar att denna är.
Bättre "ordning" i Tyresö än N/V?
/K
Citat från: Fredde_J skrivet 20 oktober 2008, 21:54:17 PM
Kan rada upp fler, så som 4666, 1870, 1827 som kommer från samma garage... Lika trevliga och välskötta som jag gissar att denna är.
Nä, 1870 kom väl senast från Kallhäll va? Förresten har 1827, 1870 och 4573 alla tidigare rullat i N/V, vissa dock med andra nummer.
CitatNä, 1870 kom väl senast från Kallhäll va? Förresten har 1827, 1870 och 4573 alla tidigare rullat i N/V, vissa dock med andra nummer.
Jo visst. Men det jag syftade på var det jag citerade som Peter skrev och inte tidigare depå..