Buss-Snack

Allmänna bussforum => Busstrafik => Ämnet startat av: Walter skrivet 16 oktober 2008, 09:09:35 AM

Titel: Arriva för böta 100000/mån i Jönköping
Skrivet av: Walter skrivet 16 oktober 2008, 09:09:35 AM
Arrivas böter sedan trafikstarten i augusti är ca 100 000 /mån enligt den här (http://www.jnytt.se/Read__19100.aspx) artikeln. Bättring utlovas med nya bussar i oktober.

Titel: SV: Arriva för böta 100000/mån i Jönköping
Skrivet av: Davve skrivet 22 oktober 2008, 17:52:21 PM
Ska bli intressant att se hur nya bussar kan avhjälpa otrevliga chaufförer, sena och inställda avgångar...  ::)
Titel: SV: Arriva för böta 100000/mån i Jönköping
Skrivet av: Jan skrivet 22 oktober 2008, 18:27:23 PM
Citat från: Davve skrivet 22 oktober 2008, 17:52:21 PM
Ska bli intressant att se hur nya bussar kan avhjälpa otrevliga chaufförer, sena och inställda avgångar...  ::)

Den som lever får se, dock så ligger det annat bakom också.
Titel: SV: Arriva för böta 100000/mån i Jönköping
Skrivet av: Jan skrivet 30 oktober 2008, 08:09:03 AM
Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 oktober 2008, 19:06:35 PM
Större delen av förarna lär ju i vanlig ordning vara samma folk som kört under de två-tre tidigare operatörerna också, tror knappat att man helt plötsligt blivit så värst mycket otrevliga nu.

Är det inte så att det också ligger till grund hur man blir bemött av arbetsledning. En arbetsledning som skiter i en eller är direkt otrevlig mot sina anställda, ger det svårt att kanske vara positiv och servicemindig.

Det finns en del skräckexcempel på detta, där entreprenörsbyten givit efter 6 månader en försämrad kvaliteé då smekmånaden tagit slut. De som har möjlighet slutar på företaget och sedan blir det en stor personalomsättning som följd.
Titel: SV: Arriva för böta 100000/mån i Jönköping
Skrivet av: Jan skrivet 30 oktober 2008, 10:21:12 AM
Citat från: Jan skrivet 30 oktober 2008, 08:09:03 AM
Är det inte så att det också ligger till grund hur man blir bemött av arbetsledning. En arbetsledning som skiter i en eller är direkt otrevlig mot sina anställda, ger det svårt att kanske vara positiv och servicemindig.

Det finns en del skräckexcempel på detta, där entreprenörsbyten givit efter 6 månader en försämrad kvaliteé då smekmånaden tagit slut. De som har möjlighet slutar på företaget och sedan blir det en stor personalomsättning som följd.

Jag citerar mig själv, det kanske var dumt att skriva detta på ämnet Arriva Jönköping, då jag inte har fakta om just Jönköping. Dock så finns det många excempel på det jag skrev innan, just att efter övertagandet blir det mycket som inte fungerar utan att alla blir presande och detta gör att man kommer in fel.