Utanför Bayside Marketplace , Miami , Januari 2008.
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/miami2008-01-27256.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/miami2008-01-27258.jpg)
/ Henrik
Så skulle dom sett ut i sverige med snyggaste lacken tycker jag :)
Finns det någon anledning till att amerikanarna har så minimala överhäng och istället lång hjulbas eller är det bara tradition och kultur?
Trevliga bilder.
Samma buss från andra hållet.
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/12.jpg)
/ Henrik
Härligt, så skall en Greyhound se ut tycker jag, klumpig ful men funktionell...
De nyare bussarna som Greyhound använder känns inte så intressanta, mer likriktad massproduktion.
Vad gäller axelavståndet kan jag tänka mig att det är så att man vill ha det så eftersom de oftast går i landsvägstrafik där det kan vara fördelaktigt med långt axelavstånd för ökad stabilitet.
//Fredrik
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 19 oktober 2008, 14:23:46 PM
Härligt, så skall en Greyhound se ut tycker jag, klumpig ful men funktionell...
De nyare bussarna som Greyhound använder känns inte så intressanta, mer likriktad massproduktion.
Vad gäller axelavståndet kan jag tänka mig att det är så att man vill ha det så eftersom de oftast går i landsvägstrafik där det kan vara fördelaktigt med långt axelavstånd för ökad stabilitet.
//Fredrik
Hurdan är vändradien på en sådan jämfört med en svensk motsvarighet?
Den där får man knappast runt på en vanlig svensk vändplan med standardmått, utan att backa ett par tre gånger. :)
Känns som att viktfördelningen kommer på sniskan när boggien sitter så långt bak. Rent logiskt sett borde ju framaxeln få ungefär samma tryck som hela bakaxeln. Nästan i alla fall.
jag tycker inte axelavståndet ser så mycket längre ut än på en europeisk boggibuss, dvs 7 meter... men vad vet jag...