Lite trångt på platsen för fotot, men man gör så gott man kan ;)
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/WAG303188SBD22837_Neo_N318_3SHD_Tra.jpg?t=1223900983)
//Niclas
Otroligt!
Bussen har inte brutits ned i sina beståndsdelar, utan står upp ännu... ;)
Trevlig bild på en "hemsk" buss!
Citat från: Marc skrivet 13 oktober 2008, 15:34:38 PM
Otroligt!
Bussen har inte brutits ned i sina beståndsdelar, utan står upp ännu... ;)
Trevlig bild på en "hemsk" buss!
:-X
//Niclas
Är denna en av de Neoplan som var Rasken-lackerade?
Minns att jag åkte med en av dem på 835an till Stockholm, tror de var näst intill nya då. ACn pajade efter 3 mils resa :-\
Tog du bild på Skylinern som står längst upp i hörnan, till vänster om denna? Stripad typ Bengts bussresor eller nåt liknande?
Orden "Express" och "Neoplan" på samma fordon? Hmmm... :P
(http://hem.bredband.net/esblag/SvenskaNeoplan-JEZ231-20080801.jpg)
I Mjölby står systern, fd Swebus 3710 och ser ungefär lika hängig ut...
Avställd sedan 2004, men precis som fd 3711 är denna sedan i maj regad på PTS...
Det bolaget har ju även tidigare haft skrotbussar regade på sig och det lär väl vara någon slags skatteteknisk habrovinkel...
Fotot taget den 1 aug.
Här kommer en bild på systern 3710 i Raskenlack som Bussmicke tagit:
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/3700/Swebus_3710_garaget_Kalmar_950607.jpg)
Citat från: Verspieder skrivet 13 oktober 2008, 17:54:46 PM
Orden "Express" och "Neoplan" på samma fordon? Hmmm... :P
Ja, det stämmer väl inte så värst bra. Just 3711 åkte jag med som tågersättningen i mars 2001 mellan Borås och Göteborg. Föraren hade stora problem med att få växellådan att göra som han ville och fick döda bussen ett par gånger innan han lyckades få kontakt med någon som kunde berätta för honom hur han skulle kringgå problemet. Det blev en ryckig körning men vi kom i alla fall fram samtidigt som tåget skulle varit framme, vilket alltså innebar att bussen tog cirka en kvart längre tid än normalt.
Föraren hade inga vackra ord att säga om "Skruvoplan".
Citat från: BadTab skrivet 13 oktober 2008, 17:50:55 PM
Tog du bild på Skylinern som står längst upp i hörnan, till vänster om denna? Stripad typ Bengts bussresor eller nåt liknande?
Har den på bild sen tidigare skall kolla efter senare.
//Niclas
Trevligt!
Denna har man åkt några gånger.
Var inte speciellt populär varken av resenärer eller chaufförer.
/Rickardo
Tack för bilderna och informationen! Den känns för mig mer bekant i Rasken-lacken.
När man satt på platserna mellan fram och bakdörr såg man knappt ut. Var väl sk "teatergolv", men sidorutorna var inte riktigt den designen på ::)
Hur många av denna modell hade Swebus?
Citat från: Fredde_J skrivet 14 oktober 2008, 02:20:01 AM
Tack för bilderna och informationen! Den känns för mig mer bekant i Rasken-lacken.
När man satt på platserna mellan fram och bakdörr såg man knappt ut. Var väl sk "teatergolv", men sidorutorna var inte riktigt den designen på ::)
Hur många av denna modell hade Swebus?
För Rasken-trafiken hade dom 3 om jag minns rätt 3710-3712 och har Scania-drivlina.
För trafik i Blekinge hade dom 3 3624-3626 även dom med Scania-drivlina dessutom 2 st med MB-motor 3693-3694.
För trafiken i Östergötland hade man 9 st N318/3K 3755-3763 med Scania-lina.
//Niclas
Citat från: Fredde_J skrivet 14 oktober 2008, 02:20:01 AM
Tack för bilderna och informationen! Den känns för mig mer bekant i Rasken-lacken.
När man satt på platserna mellan fram och bakdörr såg man knappt ut. Var väl sk "teatergolv", men sidorutorna var inte riktigt den designen på ::)
Hur många av denna modell hade Swebus?
Stämmer, satt man framför bakdörren fick man vara lång för att överhuvudtaget se något genom rutan.
Tackar även för denna informationen, då var det som jag anade!
Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 oktober 2008, 09:21:59 AM
3709-3712, 2 av dessa hamnade sedermera hos expressen medan två blev Kalmar trogna till slutet, en av dessa gick normalt på ett Nybroomlopp.
Stämmer alldeles riktigt, Lars. Kollade inte riktigt ordenligt i min lista :(
//Niclas