Hej!
Googlade efter reservdelar till en BF76 och hamnade här :D
Jag har alltså en Scania BF76, 1968, med Säfflekaross. Den gick tidigare hos AB Härnösands omnibuss som nr 12 och hade reg nr Y880. Chassienummer 523887. Den är numera husbuss sedan -84 men har stått sedan -93.
(http://media3.dropshots.com/photos/104782/20080730/091530.jpg)
I alla fall så flyttade jag den några mil i går för eventuell skrotning men har kommit på andra tankar och nu är det delar som behövs. Vet någon om det går att få tag på handpump och bränslefilter hos en vanlig Scania-nasare eller ???
Trots att dieseln i tanken hälldes i den 29/9 1993 så har den inte paraffinerat utan med lite fräscha batterier och luftning så snurrade den igång, rätt fantastiskt. Dieseln luktar också diesel och känns fet.
Inredningen är fortfarande ganska fräsch.
(http://media3.dropshots.com/photos/104782/20081004/171156.jpg)
Vi har haft mycket glädje av bussen och vi har varit uppe vid Nordkapp och ända nere i mellersta Frankrike.
Bussen har aldrig svikit oss utan det har varit åka för hela slanten och lite mecka mellan säsongerna.
/Nisse
Välkommen hit! Det var en mycket stilig husbuss må jag säga! Den har behållit ett mycket busslikt utseende till skillnad från många andra husbussar. Det gillar jag! :)
Tack för det!
Vi har också en Volvo B10M 1982, Van Hool. f.d. Söråkersbuss nr. 27
(http://media3.dropshots.com/photos/104782/20081005/104457.jpg)
Den har fått behålla alla fönster utom bakrutan så även den ser busslik ut.
/Nisse
Trevligt värre.. :) nyfiken bara har du 2 st husbussar??
Vore kul om nån har bild hur BF76 såg ut förr.
Visst har vi två¨husbussar och dessutom den här:
(http://media4.dropshots.com/photos/104782/20080730/b_091039.jpg)
Jag har en viss förmåga att samla på mig saker...........
/Nisse
P.S jag har någonstans en bild på BF76'an som den såg ut före konverteringen, återkommer
Då måste du vara en drömkund hos bensinbolagen.. ;)