Tyvärr ingen 5349 men ändå..
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_5210_SCH322_Umea_080930.jpg)
Även en OmniCity var ute på linjen, en tur.
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_6934_DTM531_Umea_080930.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_6408_XRX491_Umea_080930.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_6941_XNX423_Umea_080930.jpg)
Synd att linjenumret 80 inte skyltas längre.
Hur mycket flygbussar körs egentligen till flygplatsen en normal dag? (Eller var detta speciellt för BM? ;D) Är 5210 ordinarie och de andra kör enstaka turer?
Ingen aning, fick åka 6941 till flyget igår kväll
Tack för trevliga bilder.
Om jag förstått Verspieder rätt ska 5210 vara ordinarie flygbuss, men nog borde det väl behövas en till minst?
Citat från: bussgrabben skrivet 01 oktober 2008, 16:27:06 PM
Om jag förstått Verspieder rätt ska 5210 vara ordinarie flygbuss, men nog borde det väl behövas en till minst?
Om man går på vanlig logik samt sneglar på historik från föregående operatörer, ja.
-Polarbuss hade Säfflekortvagnarna 25 och 26 som flygbussar.
-Veolia döpte om dem till 1025 och 1026 varav den första rätt snart ersattes av Vegan 2524. Senare ersattes även 1026 av lilla OmniCityn 1054.
-Swebus har just nu enbart 5210 som ordinarie, men vi får nog vänta till vintern innan vi kan se hur man kommit in i rutinerna.
Hur det ligger till med de enstaka turer som inte kördes av 5210 vet jag inte. Flygbussen är oerhört svår att planera då flygbolagen kastar om sina tider i Umeå hela tiden.
riktigt snygga bilder
6934 är väl ändå en hederlig MaxCi och inte Omincity