Nu har trafiken med de nya MAN-ledbussarna kommit igång rejält.
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/GS/GS_601_Hjalmar_Brantingspl_080929_l.jpg)
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/GS/GS_609_Hjalmar_Brantingspl_080929_l.jpg)
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/GS/GS_610_Hjalmar_BRantingspl_080929_l.jpg)
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/GS/GS_613_Hjalmar_Brantingspl_080929_l.jpg)
//Jonas G
Tack för fina bilder på snyggaste stadsbussen just nu.
Hoppas man får ratta dem när man är tillbaks efter semestern.
Citat från: Johan B skrivet 29 september 2008, 22:24:31 PM
Tack för fina bilder på snyggaste stadsbussen just nu.
Håller med, snyggast helt klart... Och en dröm att åka i som passagerare. ;D
De är tysta och går bra. Det enda som kunde vara bättre är dörrarna, de har krånglat 3 av 4 gånger som jga har åkt dessa. (Buss 604, 610, 611 och 613. På 604 funkade dörrarna.)
Citat från: JesperO skrivet 30 september 2008, 15:30:55 PM
De är tysta och går bra. Det enda som kunde vara bättre är dörrarna, de har krånglat 3 av 4 gånger som jga har åkt dessa. (Buss 604, 610, 611 och 613. På 604 funkade dörrarna.)
Jo, tyvärr har bussarna från MAN en förmåga att krångla i början innan företaget som har bussarna fått rätt konfiguration i dataprogrammet.
När dom är lite inkörda efter ett tag går bussarna hur bra som helst verkar det som.
Ja, det var ju ofta dörrfel på bussarna 551-585 när de var nya.
Citat från: Calle skrivet 30 september 2008, 14:57:03 PM
Håller med, snyggast helt klart... Och en dröm att åka i som passagerare. ;D
Jag vet inte du. Jag har aldrig gillat MAN-bussarna. Inredningen känns lite hafsig, takluckor och lysrörskåpor skakar loss. Vissa säten är tunna kakor som känns som rena träbänken (tror iofs det är mest GS som snålar när säten byts ut). Dessutom går klockan vid förarhytten alltid fel. ;)
Mycket snygga bilder på en vacker vagntyp!
Citat från: Ulf Rådeström skrivet 30 september 2008, 22:08:05 PM
Jo, tyvärr har bussarna från MAN en förmåga att krångla i början innan företaget som har bussarna fått rätt konfiguration i dataprogrammet.
När dom är lite inkörda efter ett tag går bussarna hur bra som helst verkar det som.
Nja, de MAN bussar som är lite mer än ett år gamla i Uppsala kan fortfarande krånga med dörrarna på exakt samma sätt som när de var nya. Förvisso möjligen inte i samma utsträckning men krånglet har man
fortfarande inte kommit ifrån.
Citat från: Daniel P skrivet 05 oktober 2008, 17:28:53 PM
Jag vet inte du. Jag har aldrig gillat MAN-bussarna. Inredningen känns lite hafsig, takluckor och lysrörskåpor skakar loss. Vissa säten är tunna kakor som känns som rena träbänken (tror iofs det är mest GS som snålar när säten byts ut). Dessutom går klockan vid förarhytten alltid fel. ;)
Det är nog inte bara GS. Sätena i samma modell på GUB är också hårda, åtminstone längre sträckor ;D
//Simon
Citat från: Simon A skrivet 06 oktober 2008, 21:10:59 PM
Nja, de MAN bussar som är lite mer än ett år gamla i Uppsala kan fortfarande krånga med dörrarna på exakt samma sätt som när de var nya. Förvisso möjligen inte i samma utsträckning men krånglet har man
fortfarande inte kommit ifrån.
Det är nog inte bara GS. Sätena i samma modell på GUB är också hårda, åtminstone längre sträckor ;D
//Simon
Sätena är väl inte gjorda av MAN de är väl gjorda av Vogelsitze eller vad det nu kallas? Har sett denna typ av säten i flera olika bussmodeller.
Citat från: Rickard skrivet 06 oktober 2008, 21:50:22 PM
Sätena är väl inte gjorda av MAN de är väl gjorda av Vogelsitze eller vad det nu kallas? Har sett denna typ av säten i flera olika bussmodeller.
Jag vet inte vad sätena är tillverkade och det påstod jag aldrig heller. Bara att sätena i MAN bussarna i Uppsala är hårda och att det säkert är samma modell av säte som i Göteborg.
//Simon
Citat från: Rickard skrivet 06 oktober 2008, 21:50:22 PM
Sätena är väl inte gjorda av MAN de är väl gjorda av Vogelsitze eller vad det nu kallas? Har sett denna typ av säten i flera olika bussmodeller.
Visst är det Vogelsitze. Dessa finns på många bussmodeller i Sverige och även andra europeiska länder. Även Volvo och Scania finns med Vogelsitze. Håller med om att de på längre sträckor kan vara lite hårda att sitta på. Men de är väl lätta och billiga att underhålla vilket väl har en viss betydelse när det gäller stadsbussar