Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Jonas Strömblad skrivet 06 juli 2007, 19:36:27 PM

Titel: 2 Omni'sar
Skrivet av: Jonas Strömblad skrivet 06 juli 2007, 19:36:27 PM
Två bilder från Helenelund

(http://wb085861.bahnhofbredband.se/Veolia2779_Helenelund_070706.jpg)

Tillfälligt hållplatsläge för linje 523H i Helenelund pga arbeten på normala hållplatsen.


(http://wb085861.bahnhofbredband.se/Veolia4883_Helenelund_070706.jpg)

Veolia 4883 skall åka åt andra hållet, dvs på linje 523V. Här syns arbetet... Rörig väg till krogen numera  ::)
Enligt skyltarna vill de att man inte skall använda gatan för att komma upp mot centrum, utan man skall traska runt lite på gångbanor. Tror inte någon gör det!

/J
Titel: SV: 2 Omni'sar
Skrivet av: Niklas Bygdestam skrivet 06 juli 2007, 19:37:10 PM
Inga SL-märken i fronten! ??? ::)
Titel: SV: 2 Omni'sar
Skrivet av: bjalle skrivet 06 juli 2007, 19:47:13 PM
Trevliga bilder
Titel: SV: 2 Omni'sar
Skrivet av: Fredde skrivet 06 juli 2007, 20:28:27 PM
Verkar vara mer regel än undantag numera att hoppa över SL i fronten efter byte av lucka eller omlackering etc. Detta kan ses på många områden...

/Fredde
Titel: SV: 2 Omni'sar
Skrivet av: Magnus_J skrivet 07 juli 2007, 10:01:07 AM
skall man gissa så har de nog trillat av. det brukar vara hål i fronten iallafall.
tror inte Veolia lägger några slantar eller resurser sista månaden, vilket börjar märkas ganska väl på vagn parken.

/Magnus - som själv satt i helenlund i går och väntade några gånger.
Titel: SV: 2 Omni'sar
Skrivet av: Jo skrivet 07 juli 2007, 10:53:59 AM
Citattror inte Veolia lägger några slantar eller resurser sista månaden, vilket börjar märkas ganska väl på vagn parken.

I Skåne följer ju bussarna avtalen på vissa avtal(Främst avtalen som kräver gasbussar) och där sker ju en värdering av bussarna som fastställer vad det nya bolaget ska betala för fordonen.

I SL-land ägs ju vissa av bussarna av SL och lånas ut till respektive trafikutövare. Hur har man specat hur service och dyligt ska skötas och vad händer om dessa bussar inte är i normalt skick vid avtalets slut. Finns ju exempel på där man dragit ner servicen till ett minimum även på egna bussar som ska till andra trafikområden med kostsamma följdreperationer som följd så varför skulle man annars behandla SL:s bussar bättre än sina egna.