(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4646.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4629.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4627.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4625.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4618.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4620.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4611.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4617.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4589.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4591.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4550.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4544.jpg)
(http://i249.photobucket.com/albums/gg214/bilder_2008/Arriva/64xx/IMG_4630.jpg)
dom ser lika risiga ut som dom scaniorna vi har i jönköping ju
jo men dom ska få nya där 2009 vad jag har hört.
Vissa av de Scaniabussar har ju rullat i Lund och Landskrona och då är de megarisiga. Det är något med ägarbyte, får man en begagnat buss då bryr man sig inte lika mycket om den som om man fick en ny.
Citat från: Cyklisten skrivet 23 augusti 2008, 14:51:59 PM
Vissa av de Scaniabussar har ju rullat i Lund och Landskrona och då är de megarisiga. Det är något med ägarbyte, får man en begagnat buss då bryr man sig inte lika mycket om den som om man fick en ny.
Fast ägaren i detta fallet körde ju med dom i Lund också.
Finns 6488 6458 kvar i trelleborg ???
Citat från: Cyklisten skrivet 23 augusti 2008, 14:51:59 PM
Vissa av de Scaniabussar har ju rullat i Lund och Landskrona och då är de megarisiga. Det är något med ägarbyte, får man en begagnat buss då bryr man sig inte lika mycket om den som om man fick en ny.
Är man inte skyldig att vårda de arbetsredskap arbetsgivaren ställer till ens förfogande, oavsett om det är ett nytt eller ett begagnat redskap.
Med "ägaren" menar jag i detta fall den personal som härskar på det aktuella garage. Om man får en begagnat buss (som redan är något sliten) tycker man kanske i lite annorlunda banor, typ att man får ta skräp efter andra. Det tyckte de personer (en mekaniker och några förare) jak pratat med, t.ex. angående Veolia 2629 (men jag har även pratat med Arriva förare). Man tycker ibland att "detta är ändå en ett gammalt s**t, det är bara att slita och skrota så får man en ny till slut". Och informationen är ofta ganska dålig, alla förare trodde att Veolia 3122 ska stanna kvar i Eslöv så att man slipper köra med 2629 (en gammal Sundsvallvagn). Men det blev annorlunda.
Minns en förare från Arriva som jag pratat med den näst sista trafikdagen på stadsbussarna i Lund. Han var övertygad om att Omnilinkarna var redan sålda till Polen och att underhållet har minskats till minimum de sista veckorna i trafik. Hur mycket av detta var sant vet jag inte...
Givetvis så finns det en handfull bolag som pysslar om sina fordon oavsett var de kommer ifrån eller vart de ska ta vägen.
Om man tittar på Lundabussarna som kom till Borås så märktes det att underhållet inte hade vart på topp senaste tiden.