(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731c.jpg)
Citat från: Bussmicke skrivet 31 juli 2008, 23:57:17 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731c.jpg)
Hihi kul bild men dammsugaren måste bli full fort om han ska dammsuga hela skepsbron
Är det en sak jag lärt mig som lastbilschaufför för en restauranggrossist, så är det att restaurangägare är ett pedant och tämligen gnälligt släkte.
Det här var ju den klockrena illustrationen på det! 8)
Citat från: Bussmicke skrivet 31 juli 2008, 23:57:17 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731c.jpg)
För tusan Micke, där har du allt lite att ta efter.......
Hej!
Vill inte tänka på hur den dammsugaren ser ut efter en regnvädersdag och det jobbet.
Hälsar
Ingemar
Citat från: IngemarJ skrivet 01 augusti 2008, 22:26:05 PM
Hej!
Vill inte tänka på hur den dammsugaren ser ut efter en regnvädersdag och det jobbet.
Hälsar
Ingemar
jaja, den där damsugaren lär nog klara det ska du se.... inte direkt nån torrsugare för hemma bruk precis.
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 01 augusti 2008, 18:32:24 PM
Är det en sak jag lärt mig som lastbilschaufför för en restauranggrossist, så är det att restaurangägare är ett pedant och tämligen gnälligt släkte.
Det här var ju den klockrena illustrationen på det! 8)
Tja, det är väl inte så svårbegripligt om man ser vad som ibland kan stå på spel för en restaurangägare. Slarv vid lastning/lossning kan leda till problem med spill. Spillet kan dra till sig råttor och annan ohyra vilket kostar pengar för att bekämpas. Det i sin tur kan dessutom leda till att hälsovårdsmyndigheterna agerar vilket i sin tur kan medföra att tillståndsmyndigheterna blir intresserade.
Så själv ser jag det inte som gnällighet och pedanteri utan som helt berättigade hygien- och kundkrav. Inte minst det senare är fundamenta då restaurangägaren ska ses och behandlas som den kund som han/hon faktiskt är till grossisten. Inte minst för att en missnöjd kund inte är en så särdeles bra reklam samt att kunden är det som grossisten/säljaren lever av.
Citat från: Leif D skrivet 01 augusti 2008, 22:14:51 PM
För tusan Micke, där har du allt lite att ta efter.......
:-X
Citat från: Bussmicke skrivet 31 juli 2008, 23:57:17 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731c.jpg)
Är det en Medveten felskrivning, "Damsugning", eller är det bara slarv??
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731.jpg)
I denna gränd backar jag in i, dagligen med jobb bilen. Har leveranser till Reisen Hotel
Citat från: Optimal skrivet 03 augusti 2008, 17:09:47 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Dammsugning_Skeppsbron_Stockholm_080731.jpg)
I denna gränd backar jag in i, dagligen med jobb bilen. Har leveranser till Reisen Hotel
Du kanske skulle byta jobb med gubben på bild ;D ;D ;D
Underbara bilder! ;D
Håller med någon som skrev att restaurangägare är nog de mest gnälliga släkte som finns...
/Rickardo
Citat från: Rickardo skrivet 09 augusti 2008, 22:51:32 PM
Håller med någon som skrev att restaurangägare är nog de mest gnälliga släkte som finns...
/Rickardo
Nja, jag vidhåller att det nog snarare är ni som missat något vilket borde ha framgått av det jag skrev som svar ovan på just det enfaldiga yttrandet. Fortfarande har kunden (i det här fallet restaurangägaren) rätt att kräva samma sak som alla andra kunder, dvs. att man får service för det man betalar för. I det här fallet då alltså att man inte vill acceptera att vissa förare slarvar med att lastsäkra ordentligt, kör som biltjuvar etc. vilket gör att de får sina leveranser läckande, lådor sönderslagna osv. vilket kan orsaka spill och annat som drar till sig ohyra, ger ökade kostnader samt renderar att visst innehåll i leveranserna måste kasseras. Ser man det som 'gnällighet' så har man nog uppfattat sin arbetssituation på fel vis och totalt missat detta med service. Tycker man att vissa kunder är gnälliga så kanske man istället ska söka sig till ett jobb där man inte behöver ha direktkontakt med folk i samma utsträckning eller inte behöver köra mera ömtåliga varor, typ köra sopbil eller grusbil eller så. ??? :-\
Ett ställe där det är rent, snyggt och prydligt utanför ger ett betydligt bättre intryck. Det har ju den här killen hajat....
Hur kul är det om färgen på gatuköket flagnar, ogräset växer halvmeterhögt runt omkring och uteserveringens möbler är ofräscha, menyerna slarvigt skrivna med stavfel osv.
Det är ju inte några stora arbetsinsatser det handlar om utan att snarare sätta sig in i kundens sits. Vilken entré vill jag som kund möta? Är det skabbigt utanför kanske det är skabbigt i köket också?
Personligen tycker jag sådana här detaljer gör väldigt mycket för helheten..... och de är som sagt sällan särskilt svåra att åtgärda.
För övrigt tycker jag det här gäller oavsett vare sig det är ett gatukök, en restaurang, en bussdepå eller en industri.