(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/ship/FF/IMG_3422.jpg)
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/ship/FF/IMG_3428.jpg)
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/ship/FF/IMG_3436.jpg)
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/ship/FF/IMG_3441.jpg)
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/ship/FF/IMG_3449.jpg)
Er nogen ved hvilke rute den skal benyttes på ?
Hur kom det sig att Finnarrow inte gick i Gotlandstrafik? för det var väl ursprungsplanen.
/Peter
Finnarrow har gått mellan Karlskrona och Gdynia den senaste tiden och det ska den väl fortsätta att göra. Just nu går dock bara Stena Baltica och Stena Nordica på rutten.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 31 juli 2008, 11:52:04 AM
Nja, när hon beställdes i maj 1990 hade man sedan ett par år "tagits ifrån" Gotlandstrafiken, hon byggdes som ett kombinationsfartyg "på prov" för 200 pax och 2500 lm last, väderdäcket kan byggas på vilket minskar lastkap till 1900 m men då får man sittsalonger för 2000 pax eller sitt o hyttplatser för 1500 pax, hon byggdes med "inbyggda" förutsättningar för att enkelt kunna konvertera henne med el o vattenförsörjning anpassad efter ett kommande högre pax antal, men hon byggdes på spekulation och var som de flesta av bolagets fartygsaffärer en mycket god sådan även om hon blev kortvarig i rederiets ägo.
Ett trevligt fartyg så länge som man nyttjade hytterna som singelhytter, det gjorde man sällan efter försäljningen till Finnlines.
Att hon är beställd o ritad av Gotlandsbolaget ser man snart, lösningarna går igen från 1980 års Visby och lever kvar i 2003 års Visby/Gotland på många håll.
Tack för svar. Reste med HSC Gotlandia 2 Visby-Nynäs igår, en rätt trevlig färja, dom nya snabbfärjorna är ett "lyft" för ön.
/Peter
fin fina bilder ju :) du får verkligen till bilderna på båtarna i Landskrona :)
Tackar jocks är inte så svårt fota båtar tycker jag :)