(http://i214.photobucket.com/albums/cc73/Swebus/Andra%20Fordon/IMG_2005.jpg)
(http://i214.photobucket.com/albums/cc73/Swebus/Andra%20Fordon/IMG_2009.jpg)
(http://i214.photobucket.com/albums/cc73/Swebus/Andra%20Fordon/IMG_2011.jpg)
(http://i214.photobucket.com/albums/cc73/Swebus/Andra%20Fordon/IMG_2012.jpg)
Fint skick på bussen. När jag ser utmed sidan ser man var "gamla" V- sida dörren suttit. Följ nitraden.
Tagen i bruk 650101. Troligen fd SJ.
Vete sjutton om detta inte är den mest hållbara kaross som någonsin byggts i Sverige? Aluminium och glasfiberarmerad plast till 99%. Det som är av stål är plåten under vindrutan, ramen runt densamma, förstyvningar i luckor, stötfångarna och en profil under grillen. Samt en del interiördetaljersom skenan till dörrstyrningen. Jag har tre SKV själv, och SvOf har två. Aldrig har vi behövt göra något åt själva karosserna ( OK, främre väggen i skuffen kan behöva ny plåt ibland), bortsett från lite Plastic Padding på någon spricka i glasfiberplasten, efter ofrivilliga närkontakter .
Denna kaross på ett Scania BF-chassi är en evighetsmaskin.
Roligt med annorlunda regskyltsplacering, men vad är Bettan för något? Tänk på att sådana bilder postas egentligen i "busshistoriskt forum" ;)
"Gammla Bettan" kanske eller hennes dotter
mvh Åkarns Kalle
håller med er om att detta är en mkt fin buss..
har själv haft äran att köra den, känner nämligen ägaren.
vi jobbade bla tillsammans på SJ buss i landskrona, och man kan nästan säga att det är pga honom som jag kör buss idag.