Söne Buss i Göteborg hotas av vite på 500000 om linjerna med vägbulorna fortsätter att trafikeras efter den 31/12-2008.
Läs mer i Göteborgs-Posten
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=431798 (http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=431798)
Hej
En fundering som genast dök upp. Är det inte Länshuvudmannen som bestämt var linjerna ska gå? Om Söne slutar köra här begår man väl avtalsbrott. Det känns som man skjuter på fel mål.
Hälsningar
Sven
Citat från: Ingemar skrivet 09 juli 2008, 10:42:35 AM
Söne Buss i Göteborg hotas av vite på 500000 om linjerna med vägbulorna fortsätter att trafikeras efter den 31/12-2008.
Läs mer i Göteborgs-Posten
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=431798 (http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=431798)
Även Västnytt har med det i dagens sändning.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1192258
Synd det inte görs fler såna här ingripande av skyddsombuden här är det ju bara ett fåtal gupp kom till Borås ock kolla där är det så många gupp att man kan bli tokig för mindre :P det talas om att göra guppen bätter men vad händer ?? inte mycket.....köra över gupp 300 ggr på ett pass är inte bra för förarkåren....
Glöm inte servicelinjerna emellan Trollhättan till Vänersborg över längsta väg med mest gupp.Här gick DAB,VW med K i fronten med ett namn svårt att stava(Kuzenitz?) och förarna på linjen blev sjukskrivna.
Vid det kallades tidigare statens provningsanstallt finns ett dataprogram för att beräkna hur gupp skall byggas.
I äldre nr av Svensk Lokaltrafik och ibland i verkligheten finns det farthinder som inte är gupp utan är kan se ut på annat sätt.
Fanns förr vid Torslanda fd flygfält bl a.
Ett problem med gupp är också att dessa är dimensionerade för personbilar och inte bussar. Bussar har längre hjulbas och själva guppet kan finnas under bussen. Framhjulen står framför guppet och bakhjulen bakom guppen och själva guppet "tar" med sig underdelen för bussen.