Sommarens spårvagnsersättning lär bli sista uppdraget för GS 121-125. Några läsare kanske inte vet att dessa (samt kortvagnarna 111-115, som inte heller lär ha långt kvar) beställdes av Swebus i någon del av Stockholm och lackades SL-röda, men beställningen anullerades och bussarna hamnade hos GS istället. Man kan på en del bussar se spår av SL-lack där hjulhuslisterna saknas.
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/GS/GS_121_Frolunda_Torg_080626_liten.jpg)
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/GS/GS_125_Marklandsg_080626_liten.jpg)
En MaxCi får vi också ha med för alla läsare som älskar sådana.
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/Orusttrafiken/OT_037_Marklandsg_080626_liten.jpg)
Och en anonym Express utan färgmärkning.. den går dock på Grön när den inte rycker in som spårvagnsersättning.
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/Orusttrafiken/OT_059_Marklandsg_080626_liten.jpg)
Denna likaledes Expressmärkta buss gick förut mest på linje 603/604. Nu verkar de fd Marstrandsexpresserna 70692-70696 ha övertagit denna trafik, så var 70364 vanligtvis går nuförtiden vet jag inte.
(http://i38.photobucket.com/albums/e135/Jonasbussar/Orusttrafiken/OT_364_Marklandsg_080626_liten.jpg)
//Jonas G
Är 121 - 125 så sletna om man jämför tex med alla gamla Säffle 5000?
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 01 juli 2008, 09:13:42 AM
Är 121 - 125 så sletna om man jämför tex med alla gamla Säffle 5000?
Brist på underhåll samt att det är Euro2 motorer utan filter i dem vilket omöjliggör framtida användning inom miljözon. Orust kör med alla fordon som har undermil på ersättningen plus deras gamla Scania.
Citat från: Tomas skrivet 01 juli 2008, 09:57:46 AM
Brist på underhåll samt att det är Euro2 motorer utan filter i dem vilket omöjliggör framtida användning inom miljözon. Orust kör med alla fordon som har undermil på ersättningen plus deras gamla Scania.
Förklaring önskas av fetmarkerat för en som inte är inom branschen. ???
//Jonas G