(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_5176_REX199_Visby_080529.jpg)
Undra vart denna kommer förpassas efter Gotland...
Dörrställningen 1+1+0 förenklar ju inte en omplacering direkt. Flytt till Björknäs efter montering av en extra bakdörr kanske?
Citat från: Verspieder skrivet 22 juni 2008, 03:28:07 AM
Dörrställningen 1+1+0 förenklar ju inte en omplacering direkt. Flytt till Björknäs efter montering av en extra bakdörr kanske?
Knappast, då de enda Carrusarna av denna typ finns i dina gamla hemtrakter ju... tror inte man vill ha en udda fågel till Björknäs. Skåne kanske? =)
Gärna en dörr till och placering i Nacka/Värmdö 8)
Dom jag tror du syftar på, lär nog isf hamna i Botkyrka, då det inte finns några sådana kvar i Björknäs.
Fast vi ska nog vara glada sålänge B10M får rulla kvar, det är bussar det! ;)
CitatMycket beror ju på om avtalet i N/V förlängs i väntan på den nya depån och staten för Biogasbussar, det kommer helt klart att samordnas i en upphandling.
Man har väl redan fått en förlängning med 5 år som jag förstod det. Så nästa upphandling bör väl hamna runt 2012? Det är ju ett ganska stort maskineri detta, när det ska vevas runt...
Citat från: Fredde_J skrivet 23 juni 2008, 01:56:52 AM
Man har väl redan fått en förlängning med 5 år som jag förstod det. Så nästa upphandling bör väl hamna runt 2012?
Men det där betyder egentligen ingenting, kontraktet som Veolia driver Saltsjöbanan gick ut 1999 och Veolia driver den fortfarande utan att ny upphandling ägt rum.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 juni 2008, 09:50:09 AM
Skillnaden är att det är ett tillsvidare avtal med gemensam uppsägningstid, precis som de flesta av Busslinks avtal (utom de två senast upphandlade)
Vad innebär det? Finns det några fördelar, främst för beställaren, med ett sånt avtal?