Någon som känner till vilket öde som väntar de bussar GS använt i Kungsbacka?
Det enda jag vet är att 197 och 198 (fd Connex Skåne) numera rullar i Mölndal och att 207, 208, 210 + ett antal Blå Expresser skall finnas kvar i Kungsbacka (för Blå Express och vissa omlopp på linje 80).
//Jonas G
260 161-168 står på rantorget antagligen för att få tetra o komfram innan dom placeras ut skall tydligen stå nått på JTAB med
Ja, 251 och 254 stod på JTAB förra söndagen (17/6).
//Jonas
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 25 juni 2007, 15:55:48 PM
Ja, 251 och 254 stod på JTAB förra söndagen (17/6).
//Jonas
gissar dom skall blå lackas
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 25 juni 2007, 00:13:27 AM
Någon som känner till vilket öde som väntar de bussar GS använt i Kungsbacka?
Det enda jag vet är att 197 och 198 (fd Connex Skåne) numera rullar i Mölndal och att 207, 208, 210 + ett antal Blå Expresser skall finnas kvar i Kungsbacka (för Blå Express och vissa omlopp på linje 80).
//Jonas G
Även 199 och 200 är placerade i Mölndal.
Det stod en volvo vest där... inv nr 260... vart ska den stationeras...
Några BOVA står på Kruthusgatan.
JTAB?
Vi som inte vet vad det är undrar.
Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2007, 00:45:54 AM
JTAB?
Vi som inte vet vad det är undrar.
JTAB = Järn och Trä AB, gör lackarbeten och diverse andra verkstadsarbeten åt GS.
Dessutom ställs ofta avställda bussar upp här i väntan på export
Företaget ligger i Arendal på Hisingen. Här finns även Orusttrafikens turistbussdepå.
//Jonas G
Citat från: S Svensson skrivet 25 juni 2007, 23:36:05 PM
Några BOVA står på Kruthusgatan.
205 209 tillhör kruthusgatan sedan länge
207 208 210 tillhör kungsbacka som numera e ett sattelit garage till Krut, o bissarna växlar mellan garagen ofta typ ut kux in gvx o viceversa.
De 4 tidigare Kålleredsbussarna GS153-156 var åter vid Älvängen depån för ca en vecka sedan.
Dessutom GS174, tidigare Swebus 4221.
Idag såg jag 197-200 samt 252 och 253 på Mölndalsdepån.
//Jonas
De Bova som stod vid Kruthusgatan i måndags ,står inte kvar i dag. När jag slötittade vilka bussar som stod inne mitt på dagen så var det ganska många stombussar ur serien 901-917.Vi får väl se vart dessa hamnar senare.Mycket troligt är att de blir kvar för trafik i GL området.
Vid 13.30 tiden sågs även 2 st lavprisexpressen från Norge. En Säfflebussen men nr 171 sågs också. Tydligen kommer Nettbuss Östfold att måla om sina E6 expresser till "Säfflebussen"
Jag får beklaga att det inte läggs ut foto på E6 Expresser. Sören S
Citat från: S Svensson skrivet 27 juni 2007, 17:53:09 PM
De Bova som stod vid Kruthusgatan i måndags ,står inte kvar i dag.
som jag skrev i tidigare i tråden bova bussarna växlar mellan GVX o KUX så man vet aldrig var dom står och dom kan ha rullat med
Citat från: S Svensson skrivet 27 juni 2007, 17:53:09 PM
De Bova som stod vid Kruthusgatan i måndags ,står inte kvar i dag. När jag slötittade vilka bussar som stod inne mitt på dagen så var det ganska många stombussar ur serien 901-917.Vi får väl se vart dessa hamnar senare.Mycket troligt är att de blir kvar för trafik i GL området.
Enligt uppgift skall ett antal (dock inte säker på hur många) av de bussar som Volvo "tar tillbaka" ur 900-serien betalas av Västtrafik för att användas som resursbussar, d v s bussar som skall kunna sättas in vid trafikstörningar, då främst i spårvagnstrafiken, eller vid större trafikomläggningar. Om de ska vara stationerade hos GS eller någonannanstans saknar jag uppgifter om. Detta för att man inte ska få svaret "det finns inga bussar att tillgå" vid exempelvis ett framtida kontaktledningsras. Personalbiten får man lösa genom att skicka ut kontorsfolk eller något sådant (eller ta en inlåst spårvagnsförare med busskort - det har också hänt, senast för 2 veckor sedan).
Citat från: tomsa skrivet 27 juni 2007, 19:54:56 PM
Personalbiten får man lösa genom att skicka ut kontorsfolk eller något sådant (eller ta en inlåst spårvagnsförare med busskort - det har också hänt, senast för 2 veckor sedan).
Att skicka ut kontorsfolk med busskort kanske fungerar under kontorstid. De som jobbar övriga tider lär vid en störning behövas på sina kontor. Överhuvudtaget tror jag att personalbiten blir den svåraste att lösa. Men det är ju i alla fall bra att det finns bussar.
Varför skall Västtrafik hålla bussar i reserv för Spårvägen. Är det inte deras sak att göra det. Borde inte avtalet vara så utformat? Och får dessa bussar användas även som tågersättning?
Citat från: Göran O skrivet 26 juni 2007, 23:10:45 PM
De 4 tidigare Kålleredsbussarna GS153-156 var åter vid Älvängen depån för ca en vecka sedan.
Dessutom GS174, tidigare Swebus 4221.
Besökte Älvängen idag. Hittade ej 174, däremot 153-156 samt även 152 som gått som skolbuss på Kville.
En annan skolbuss på Kville, 257, stod på Järn & Trä.
Där såg jag även att 254 blivit Västtrafiklackad.
161 och 254 hittades också där av gamla Kungsbackabussar.
Jonas G
Citat från: S Svensson skrivet 27 juni 2007, 17:53:09 PM
En Säfflebussen men nr 171 sågs också. Tydligen kommer Nettbuss Östfold att måla om sina E6 expresser till "Säfflebussen"
Jag får beklaga att det inte läggs ut foto på E6 Expresser. Sören S
Er du sikker på at du så Nettbuss Østfolds buss 171? Og ikke nye 170?
Og E6- ekspessen er død! Nå heter det Eurolines, som er hovedmerking og med Säfflebussen som ekstra merking. På samme måte som Säfflebussen har Eurolines merking.
Og her kommer et bilde av Nettbuss Østfolds buss 171: (http://www.geting.se/image.php/10168-OBR171,2.JPG) (http://www.geting.se/viewimage.php?image=10168-OBR171,2.JPG) Trykk på bilde for større format.